Ajankohtaista

Nuorten SM Keuruu 13.-14.3.2021 on peruttu, eikä sitä tulla järjestämään kevään 2021 aikana

Keuruun nuorten SM-hiihtojen 13-14.3. järjestäjä seurana toimii Keuruun Kisailijat ry, mutta millainen seura Kisailijat on?

Keuruun Kisailijat on yleisseura, joka on perustettu vuonna 1914. Yli satavuotiaassa seurassa toimii tänä päivänä aktiivisesti 4 jaostoa: Hiihtojaosto, Yleisurheilujaosto, Suunnistusjaosto ja Ampumahiihtojaosto. Seurassa on yhteensä yli 300 jäsentä, josta suurimpana jaostona toimii hiihtojaosto. Seura toimii täysin talkoovoimin ja sen pääpaino on lasten liikunnassa ja urheilussa.

Seura ei lukeudu Suomen suurimpien seurojen joukkoon, mutta kisajärjestäjänä se on toiminut mitä erilaisimmissa karkeloissa. Näiden joukkoon lukeutuu 2000-luvulta mm:

- 4x Aikuisten SM-hiihdot

-3x Nuorten SM-hiihdot

- 3x Scandinavia Cup

- 2x Maakuntaviestit

- Sekä useita kansallisia ja piirikunnallisia kisoja

Kisailijat järjestää myös isompina tapahtumina esimerkiksi perinteisen Yömaratonin  (9.7.2021) sekä Syyshölkän.

Keuruun Kisailijoiden tunnetuimmat huippu-urheilijat ovat hiihtäjä Eemil Helander (Nuorten MM-hopea viestissä 2021) ja kiekonheittäjä Salla Sipponen (4 kertainen suomenmestari).

Seura aikoo jatkossakin hakea aikuisten ja nuorten kansainvälisiä sekä kansallisia arvokilpailuja. Ne toimivat tärkeinä tapahtumina varsinkin junioreille, jotka pääsevät seuraamaan esikuviaan ja kokemaan unohtumattomia elämyksiä (tosin kuinka ollakaan tänä vuonna ladun varteen ei valitettavasti päästä, mutta kenties sitten seuraavissa kisoissa).