2.4.2015← Takaisin

Sanni Leinonen aloittanut SHL:n lajikoordinaattorin toimessa

Entinen alppihiihtotähti ja rinteiden kasvatti, Sanni Leinonen, on aloittanut Suomen Hiihtoliitto ry:n mäkihypyn ja yhdistetyn toimistolla lajikoordinaattorin toimessa. Leinonen sijaistaa pääsiäisestä äitiysvapaalle vetäytyvää Saija Heinosta. Sannin toimenkuva tulee pitämään sisällään samoja tehtäviä kuin Saijalla; mäkihypyn ja yhdistetyn hallinnollisia toimia sekä kaikkien SHL lajien matkajärjestelyjä.

Sanni on Lapin Ammattikorkeakoulusta vasta valmistunut liikunnanohjaaja ja asuu tätä nykyä Lahdessa. Parhaiten Sanniin törmääkin nykyisen pestinsä myötä Hiihtoliiton Lahden toimipisteessä. Sanni itse kertoo odottavansa eniten työkokemusta toimiston puolelta, vähän eri roolista kuin aiemmin, urheilijan ja valmennuksen saralla toimiessaan.

Alppiurheilun pariin Sannia kannusti oma perhe, tarkemmin ottaen kaksi vanhempaa veljeä, jotka viihtyivät suksilla enemmän kuin hyvin. Sanni ja kaksoisveljensä olivat 2,5-vuotiaita aloittaessaan lajin harrastuksen eikä siinä paljon kyselty – sen jälkeen se olikin sitten menoa.

”Urani tähtihetki ei ole yksi tietty tuloksellinen hetki, vaan enemmänkin ihmiset ja asiat, jotka urani ajalta ovat jääneet elämääni. Tietysti tuloksellisia kohokohtia ovat olleet Mariborin maailmancup 2010 sekä SM-kisojen tuoma menestys yleisesti, joista pujottelun SM-kulta kirkkaimpana onnistumisenani.” Sanni kertoo.

Työssään Sanni kertoo olevansa määrätietoinen ja lujatahtoinen: ”Kun aloitan tekemään jotain, haluan tehdä sen vimosen päälle loppuun asti. En voi sietää puolitiehen jääneitä asioita.

Toisaalta myös lungisti ottamisen asenne kuuluu vahvuuksiini. En menetä yöuniani kovinkaan helposti työasioiden takia.” Sanni lisää vielä, että ”Ehdottomimpiin vahvuuksiini kuuluu se, etten pelkää vauhtia ja olen hyvä kaatumaan :)”.

Nykyisin vapaa-ajallaan Sanni Leinonen on edelleen erittäin aktiivinen liikkuja. Kotoa löytyy Sulo-koira (jos häntä nyt harrastukseksi voi kutsua). Sulon lisäksi liikunta kaikissa mahdollisissa muodoissaan kuuluu ehdottomasti Sannin elämään ja lajien suhteen hän on kaikkiruokainen - mitä vain vastaan sattuu tulemaan ja mistä milloinkin innostun!

Vauhtilajien viehätys ei ole kadonnut mihinkään: ”Viimeksi kävimme kokeilemassa karting-autoilua ja tykkäsin siitä kovasti!” Sanni intoilee vielä haastattelun lopuksi.