31.10.2014← Takaisin

Minimäkimies mukaan maajoukkueeseen

Vaikka MM-kisoihin on vielä matkaa, on yksi mäkimies varmistanut jo paikkansa.

Päävalmentaja Jani Klinga esittelee hymyssä suin joukkueen uusvanhan jäsenen – minimäkimiehen. ”Halusimme herättää minimäkimiehen ja vanhat kunnon mäkihyppykisat henkiin. Toiveissamme olisi, että saisimme lapset rakentamaan hyppyreitä ja kisailemaan minimäkimiehillä keskenään, ottamaan siitä kuvia ja jakamaan eteenpäin. Haluamme luoda kivoja tarinoita minimäkimiehen ympärille.”

Joukkueessa uusi tulokas on valmentajan mukaan otettu ristiriitaisin tuntein vastaan. ”Osa kokee sen ehkä vähän uhkanakin. Onhan minimäkimies kokenut kilpailija, mutta onhan se hyvä, että joukkueessa on jotain vanhaakin. Kyllähän se kova kilpakumppani on”, Klinga nauraa hersyvästi.

Voita matka Planican lentomäkikisaan

Minimäkimies seikkailee myös kotimaassa ja kaikki mäkihypyn osallistujat voivat osallistua mäkimies-kisaan omalla valokuvalla.  Mäkihyppymaajoukkueen yhteistyötyökumppani Iso-Syöte on vahvasti mukana kiertueella. Sarjoja kisassa on kolme: 1) Hienoin taltioitu hyppy, 2) Hienoin hyppyri sekä 3) Parhaiten tuunattu minimäkimies.  ”Minimäkimiesten kiertue huipentuu Iso-Syötteellä kauden päätöskisaan. Jokaisen sarjan parhaat kutsutaan minimäkimiesten lentomäenkisaan ja kokonaiskisan voittajalle on luvassa matka Planicaan katsomaan oikeaa lentomäen kisaa”,  Iso-Syotteen toimitusjohtaja Jorma Terentjeff kertoo.
Kiertueaikataulu julkaistaan lähiaikoina Hiihtoliiton nettisivuilla.

Kisaan voi osallistua Instagramissa #minimakimies ja #isosyote.