Uutisen päiväys

8.8.2016← Takaisin

Lidl-junioreiden Hinterzartenin matkatarina - "Saimme kypärät ja liivit täyteen nimmareita"

Mäkihypyn Lidl-ryhmään kuuluvat suomalaislupaukset Julia Tervahartiala, Tomas Kuisma ja Kasperi Valto tekivät Saksan Hinterzarteniin heinäkuun lopussa varmasti ikimuistoisen retken. Mitä kaikkea Youth Cupin kisareissu sisälsi? Se selviää seuraavasta tekstistä nuorten toimiessa kynäilijöinä.

Tapasimme Helsinki-Vantaan lentokentällä kello kuusi, josta lähdimme kohti Hinterzartenia. Lento kesti kaksi tuntia ja 35 minuuttia. Lennolla oli aika tylsää. Saavuimme Zürichin lentokentälle noin kello 9.40 paikallista aikaa.

Kun olimme saaneet laukut ja sukset, lähdimme kohti junaa. Ensimmäisellä junaetapilla Tomas (Kuisma) pelkäsi automaattiliukuovea tolkuttomasti. Ensimmäisen junamatkan jälkeen olikin evästauko. Saimme maistaa sveitsiläisiä kolmioleipiä. Maku oli hieman pyöreä.

Sen jälkeen lähdimme junalla kohti Freiburgia. Junassa kirjoitimme tätä tarinajuttua. Seuraavassa junassa oli kiva vessan ovi, se oli yllättävän moderni.

Sitten saavuimme Hinterzarteniin. Kävimme ensimmäiseksi akkreditointikorttien kuvauksissa, jonka jälkeen kävimme tsekkaamassa mäet ja lähdimme autolla hostellille.

Aamulla heräsimme aikaisin aamupalalle. Sen jälkeen lähdimme mäille. Kaikilla hyppy kulki ihan hyvin ja mäki tuntui hyvältä. Käytiin myös uimassa uimalassa, jossa oli sairaan nopea liukumäki. Illalla menimme katsomaan GP-kisojen harjoituksia. (Andreas) Wank veti monttuun.

Kisapäivänä heräsimme yllättäen aikaisin... Kisa ei mennyt ihan putkeen, mutta hauskaa oli silti.

Illalla menimme seuraamaan GP-kisaa, jossa Tomas nosti korkkarit kattoon - ja Julia (Tervahartiala) nauroi. Olipa taas yllätys.

Seurasimme ylhäällä hyppääjien verryttelyä. Katsoimme suu auki slovenialaisten ponkareita. Tapasimme ylhäällä myös Andreas Mitterin. Hän kertoi myös suomen sanavarastonsa, johon kuului mm. perna.

Saimme myös erikoistehtävän toimittaa Larinnon Villen mäkimonot ylös koekierroksen jälkeen. Toisen kierroksen jälkeen menimme pyytämään hyppääjiltä nimmareita. Saimme kypärät ja liivit täyteen.

Voittaja kisassa oli Andreas Wellinger. Jaetulla toisella sijalla olivat Maciej Kot ja Stefan Kraft. Seuraavana päivänä lähdimme kohti kotia parin muuttujan kautta...

Kuvassa Tomas Kuisma, Julia Tervahartiala ja Kasperi Valto. (Pauliina Kuisma)