Hiihtoliitto panostaa markkinointiin ja viestintään
Suomen Hiihtoliitto haluaa selkeyttää viestintää ja markkinointia. Pohjoismaisten lajien eli maastohiihdon, mäkihypyn ja yhdistetyn osalta yhteistyötä tiivistetään ja markkinointi keskitetään synergiaedun saavuttamiseksi.
Markkinoinnista ja sponsorihankinnasta vastaa jatkossa Samla Sponsoring Management, jonka toimitusjohtajana ahkeroi takavuosien yhdistetyn olympiavoittaja Samppa Lajunen.
Yhteistyötä ulotetaan myös lajien viestintään. Soili Hirvonen vastaa viime vuoden tapaan mäkihypyn ja yhdistetyn viestinnästä sekä yhteistyökumppaniviestinnästä. Mäen ja yhdistetyn tiedottajana toimii myös Sanni Kivipelto.
Maastohiihdon maajoukkueen viestinnästä vastaa viime vuoden tapaan Anna-Mari Vuollet. Lisäksi hänen toimenkuvaansa kuuluu Hiihtoliiton järjestöviestintä.
Edellä mainitut henkilöt vastaavat myös Lahti2017 -organisaation viestinnästä.
- On hienoa, että tällä tavalla saimme jatkettua pohjoismaisten lajien osalta viime vuonna hyvin alkanutta viestintäyhteistyötä. Markkinoinnin keskittämisellä katsomme saavuttavamme selkeää synergiahyötyä pohjoismaisten lajien osalta, Hiihtoliiton toiminnanjohtaja Mika Kulmala kertoo.
Pohjoismaisten lajien televisioitavista sopimuksista Infrontin kanssa vastaavat maailmancupien osalta Matti Leikoski sekä SM-kisojen ja Suomen Cupin osalta Hannu Koivusalo.
- Meillä on kaksi kokenutta ammattilaista hoitamassa sopimusta Infrontin eli televisioitavien kilpailujen osalta, Kulmala iloitsee.
SkiSport Finlandin eli alppilajien viestinnästä ja tiedottamisesta vastaa jatkossakin viestintäkoordinaattori Jussi Väätäinen.