Uutisen päiväys

30.5.2012← Takaisin

FINNJUMPING RY:N HALLITUS ALOITTAA VÄLITTÖMÄT TOIMENPITEET URHEILULLISEN MENESTYKSEN VARMISTAMISEKSI

    -          yhteistyömalleja ja synergiaetuja Hiihtoliiton kanssa kartoitetaan
    -          myynti- ja markkinointiprosesseja vahvistetaan merkittävästi

    Finnjumping ry:n uusi hallitus on linjannut tavoitteekseen suomalaisen mäkiurheilun nostamisen uudestaan tulevaisuudessa maailman kolmen parhaan joukkoon. Lyhyellä aikavälillä tavoite on yksiselitteinen: Urheilullisen menestyksen varmistaminen ja toiminnan täydellinen tervehdyttäminen.

    Hallitus on aloittanut tiukan kustannussäästöohjelman ja paneutuu myynti- ja markkinointiprosessien välittömään laadun parantamiseen. Myös suomalaisen hiihtourheilun synergiaetuja taloudessa, hallinnossa ja markkinoinnissa haarukoidaan aktiivisesti. Ratkaisuja pyritään löytämään vielä lähikuukausina ennen kilpailukauden alkua.

    "Kuten tunnettua - suomalainen mäkihyppy ja yhdistetty on läpikäynyt viime vuosina historiansa pahimman aallonpohjan. Näin ei voi enää jatkaa. Tarvitaankin välittömiä muutoksia uuden alun löytämiseksi. Tämä koskee julkisuuden hallintaa, taloutta, markkinointia, myyntiä ja keskinäistä yhteistyötä. Vain näin voimme taata suomalaisen mäkiurheilun ja yhdistetyn perinteen jatkamisen”, toteaa Finnjumpingin puheenjohtaja Jukka-Pekka Vuori.

    ”Mikäli laivaa ei saada kääntymään, edessämme voisi pahimmillaan olla yhden suomalaisen kansallisperinteen katoaminen. Esimerkiksi Ruotsissa ei ole enää mäkihyppykulttuuria ollenkaan.

    Tämä ei ole yksittäisen tahon taistelu vaan kaikkien suomalaisten yhteinen asia. Muutokseen tarvitaan yhteistyöasennetta ja halua suomalaisessa hiihtoperheessä, julkisten toimijoiden yhteispeliä, yrityksiä ja mediaa. Lähiaikoina mitataan onko tähän konkreettisia edellytyksiä ja aitoa tahtoa”, jatkaa Jukka-Pekka Vuori.

    "Olemme käynnistäneet välittömän toiminnantehostamisohjelman, jonka tulokset toivottavasti realisoituvat pian. Myynnin, markkinoinnin ja tuotteistuksen eteen tehdään töitä tällä hetkellä hartiavoimin. Yhteistyösopimuksensa tulevalle kaudelle ovat jo varmistaneet muun muassa Veikkaus, Fonecta, Lidl, Europcar, IKH, Autofit, Junkkari, L-Fashion Group, Vierumäki ja Vuokatti. Uusia yhteistyösopimuksia ja -paketteja on neuvotteluissa useita. Vastaperustettu, ulkopuolisista huippuasiantuntijoista koottu operatiivinen markkinoinnin johtoryhmä tukee kaupallistamisessa" , kertoo Vuori.

    Kaudella 2012-2013 Suomi järjestää maailman cupin osakilpailut Kuusamossa, Kuopiossa ja Lahdessa. ”Suomessa lajeilla on katselijoita vuosittain noin 120 miljoonaa. Kansainvälisesti puhutaan 20-kertaisesta määrästä, eli lajien huomioarvot ovat huikeat”, Vuori korostaa.

    ”Lajien julkisuuden hallinta epäonnistui viime kaudella totaalisesti. Virheet on käyty avoimesti läpi ja mäkiurheilun imagon parantaminen onkin painopistealueita. Mäkihyppy ja yhdistetty ovat kuitenkin edelleen Suomen arvostetuimpia lajeja. Panostamme viestinnän laatuun ja sisältöön sekä mediayhteistyön sujuvuuteen", jatkaa Vuori. "Painotan myös eteenpäin vievää yhteistyötä ja yhteishenkeä suomalaisen hiihtoperheen sisällä. Yhteistyömuotoja löytyy kyllä runsaasti jos ja kun niihin aidosti halutaan tarttua. Finnjumping on omalta osaltaan konkreettisesti valmis toteuttamaan toimintaansa nykyistä läheisemmässä yhteistyössä koko hiihtoperheen kanssa ja hakemaan uusia synergiaetuja."

    Vasta julkistetut maajoukkueryhmät sisältävät runsaasti menestyspotentiaalia. "Odotan muun muassa Ville Larinnolta, Janne Happoselta ja Janne Ryynäseltä menestystä ensi vuoden maailman cupeissa ja uskon, että tulemme näkemään myös pari positiivista yllätystä muiltakin", toteaa Vuori.  "Mutta menestys ei synny itsestään. Tarvitaan laadukas kokonaisstruktuuri. Kansainväliset kilpailijamme ovat edellytysten luomisessa meitä nyt rutkasti edellä, mutta tämä ei ole tekemätön paikka."

     Finnjumpingin hallitus on myös sopinut, että Mauri Haataja jatkaa yhdistyksen toiminnanjohtajana.