3.10.2012← Takaisin

12. kesä GP, Klingenthal

12. kesä GP -kisa käytiin Saksan Klingenthalissa. Paras suomalainen oli Janne Happonen sijoittuessaan 22. Happosen koekierroksen kaikki kolme hyppyä olivat 8 parhaan joukossa. Kisatilanteessa Happosen potentiaali pitäisi vain saada ulos. ”Jannen suorituskyky on noussut hyvää vauhtia. Minulla on täysi usko häneen, kun tunne ja tekeminen kohtaavat kisatilanteessa”, kommentoi mäkihyppääjien päävalmentaja Pekka Niemelä.

Klingenthalin ison mäen kisa koettiin kovatasoiseksi ja esiin nousi hyvin uuden hyppypuvun mukaan tuleminen. Uuden puvun vaikutukset näkyivät kisahyppyjen vaihtelevuutena. ”Jokaisella hyppääjällä kokonaissarjat olivat mielenkiintoisia. Toiset oppivat uuden puvun tuomat mahdollisuudet nopeammin kuin toiset. Puku uudistus on tuonut tullessaan uusia kasvoja ja nimiä”, kertoi Niemelä.

B-maajoukkueen miehet saivat kisassa hyviä steppejä. Kilpailemisen kautta miesten suorituskyky on noussut ja se näyttää hyvältä. Varsinkin Olli Muotkan ja Lauri Asikaisen karsintakierroksen hypyt antoivat lupaavia näyttöjä tulevasta. ”Pitää muistaa, että vielä on harjoituskausi menossa ja tästä on hyvä jatkaa”, muistuttaa Niemelä.

Ennen marraskuussa alkavaa maailmancupin kierrosta mäkimiehet suuntaavat vielä Val di Fiemmen leirille ja käyvät läpi fysiikkaharjoittelun.

Tarkista Klingenthalin kisatulokset täältä.
    Muista myös seurata mäkikotkien liitoa Facebookissa!