13.11.2007← Takaisin

Virpi Kuitunen nuorten juhlakarnevaalin kummina Lohjan Kisakalliossa

Maastohiihto juhlii Suomen Hiihtoliiton 100-vuotisjuhlavuotta 2008 monin eri tapahtumin, joista yksi merkittävimmistä on nuorten juhlakarnevaali 4.-8. elokuuta Lohjan Kisakalliossa. Nuorten juhlakarnevaalin kummina on maailmanmestari Virpi Kuitunen.

Kuitunen saapui muun hiihtomaajoukkueen tavoin Kisakallioon uuden harjoituskauden ensimmäiselle leirille toukokuussa.

"Kummius on aina kunnia-asia, myös leirikummius. Toivottavasti lapset löytävät Lohjan leiriltä hyviä ystäviä ja saavat upeita kokemuksia ja muistoja. Ainakin itse muistan, että leirit lapsena hyvien kavereiden kanssa olivat huippuhetkiä. Lohjan Kisakallio tarjoaa mahdollisuudet monenlaiseen harrastamiseen ja toivonkin, että leirillä lapset saavat kokeilla sellaisiakin lajeja ja harjoitteita, joita ei ehkä kotioloissa helposti tulisi kokeiltua. Monipuolisuus on kuitenkin liikkumisen yksi tärkeimmistä asioista", Kuitunen sanoo.

Kisakallio on vahvasti mukana Hiihtoliiton 100-vuotisjuhlavuoden tapahtumissa, sillä hiihtoväkeä kokoontuu Kisakallioon myös 26.-27. huhtikuuta pidettävään Valmentajakerhon kevätseminaariin.

Kisakallio panostaa hiihto-olosuhteiden kehittämiseen

Tapahtumat ovat osa Kisakallion ja Suomen Hiihtoliiton maastohiihdon lajiryhmän yhteistyötä hiihdon ja hiihtoharrastuksen kehittämiseksi. Kisakalliolle hiihto on tärkeässä roolissa jo nyt, mutta tulevaisuudessa yhä tärkeämmässä. Urheiluopisto panostaa voimakkaasti ulkoliikuntaan ja sitä myöten myös hiihdon olosuhteiden kehittämiseen. Hiihtomaa rakennetaan ja muotoillaan, mutta myös ensilumen latu siintää jo ensi vuoden suunnitelmissa.

”Kun Helsingin ja Turun välinen uusi moottoritie aukeaa 15. marraskuuta, lähdemme siitä että meillä aukeaa ensilumen latu. Ohjeita ja konsulttiapua lumen tykittämiseen ja säilömiseen olemme saaneet Vuokatista”, markkinointipäällikkö Harri Hollo kertoo.

Kisakallion ja Hiihtoliiton välisen yhteistyön tavoitteena on lisäksi tarjota Hiihtoliitolle monipuolisia harjoitusolosuhteita lähellä pääkaupunkia sekä tulevaisuudessa myös mielenkiintoisia kilpailuolosuhteita. Lisäksi yhteistyön tavoitteena on kehittää uusia tuotteita ja kursseja terveys- ja kuntohiihtäjille sekä tarjota erilaisia hiihdon koulutus- ja valmennuskursseja.

Juhlakarnevaalin nettisivut aukeavat joulukuussa, ilmoittautuminen alkaa tammikuussa. Lisätietoja jatkossa nettisivuiltamme ja Hiihtäjä-lehdessä.