1.10.2009← Takaisin

Veteraanien maastohiihdon MM-kisat käydään Falunissa 17. - 27.2.2010

Oletettavaa on, että ensi vuoden kisoihin osallistutaan suurella joukolla, koska vuoden 2011 kilpailut ovat kaukana merten takana, Kanadan Silver Lakessa.

Ensi kevään kisaohjelma, ladusto profiileineen sekä Falunin järjestelyjen yleistiedot ovat luettavissa nettiosoitteesta www.mwc2010.com. Kisat käydään pohjoismaisten lajien MM-maastoissa, tunnetulla Lugnet-stadionilla.

Kilpailuun ilmoittautuminen tapahtuu, kuten ennenkin, kansallisen koordinaattorin (Leena Jääskeläisen) kautta. Osanottomaksu kuluineen on 160 euroa ja se maksetaan SHL:n veteraanitilille viimeistään 15.1.2010. Maksukuitti ja ilmoittautumislomake tulee postittaa samassa kuoressa os. Leena Jääskeläinen, Hiukantie 45, 96100 Rovaniemi. Jos ilmoittautuminen tapahtuu nettiteitse, niin maksukuitti on postitettava samana päivänä.

Ilmoittautumislomakkeen voi joko imuroida täältä tai tilata Leena Jääskeläiseltä. Osa saa lomakkeen Santasportin postituksen yhteydessä.

Yhteismatkasta

Liiton veteraaniryhmä järjestää, kuten aiemminkin, matkan niin, että lento Helsingistä lähtee 18.2.2010 klo 13.00 ja paluu Helsinkiin tapahtuu 27.2.2010 klo 15.00. Lentoaikataulut on laadittu siten, että muualta Suomesta tulevilla olisi hyvät jatkoaikataulut. Matkan hinta kokonaisuudessaan on 1160 euroa.

Yhden ja kahden hengen huoneita on tilattu puolihoidolla kaupungin keskustasta. Hotelli on tasokas ja ruoka erinomainen. Majoituksesta kisapaikalle pääsee kisajärjestäjien pikakuljetuksella. Petipaikkoja on rajoitetusti ja ne tullaan jakamaan varausjärjestyksessä. Jos varatut petipaikat loppuvat, niitä ei saada lisää. Tämä hotelli ja koko Falun on jo aikoja sitten loppuunmyyty.

Mikäli on huonekaveritoiveita, niistä on mainittava etukäteen ja varmistettava, että se toinenkin henkilö huolehtii ennakko- ja muista maksuista aikataulun mukaisesti. Huoneen saanti mattimyöhäisille on mahdollista vain peruutusten sattuessa.

Yhden hengen huoneesta joutuu pulittamaan lisää 52 euroa per vuorokausi. Aika kova lisähinta! Se (= yht. 468 €) maksetaan kokonaisuudessaan 18.11.2009 mennessä.

Nopeat ehtivät ennen hitaita, eikä tosihitaille riitä petipaikkoja

Varausmaksu 60 euroa (ei palauteta, mutta hyvitetään loppumaksussa) on maksettava viimeistään 25.10.2009. Tili on "veteraanien MM.matka" 800015-70058587.

Koska sekä lentofirmat että hotellit ovat muuttaneet varaus-, etumaksu- ja maksukäytäntöjään, matka joudutaan maksamaan neljässä eri erässä. Tämä siksi, ettei haluta turhaan kerätä euroja liiton tilille. Osamaksut on ajoitettu sen mukaisesti, millä aikataululla varauksista joudutaan maksamaan lento- ja bussiyhtiöille sekä hotellille. Jos joku haluaa maksaa kaikki etukäteen, menettely on ok.

Petipaikat annetaan ensisijaisesti koko matkan varaaville.
Toinen maksuerä 300 euroa on 10.11.2009.

Jos toiseen maksuerään mennessä ei ole tullut tarpeeksi majoittujia, huoneita tarjotaan myös omilla kyydeillä Faluniin meneville. Puolihoidon hinta on heille 870 euroa per henkilö. Vapaita petipaikkoja kannattaa tiedustella viimeistään 11.11.2009, jolloin alkaa ylimääräisten petipaikkojen ”ulosmyynti”.

Maksuaikataulu kokonaisuudessaan:

1. 60 euroa viimeistään 10.10.2009 (ei palauteta, mutta hyvitetään loppumaksussa)
2. 300 euroa 10.11.2009 mennessä
3. 300 euroa 5.1.2010 mennessä
4. 500 euroa 2.2.2010 mennessä
+ kilpailumaksu 15.1.2010 mennessä

Jokaisen on pidettävä huoli siitä, että maksut maksetaan ajoissa. Erillisiä laskulomakkeita ei tulla lähettämään.

Lentomatkasta olemme saaneet seuraavia lisäohjeita:

Hintaan sisältyy matkatavaraa 20 kg/hlö/mp - ei ylipainoa. Normaalin matkatavaran ylipainomaksu ko. reitillä on 5 €/1 ylikilo/suunta. Sukset kuljetetaan veloituksetta, mikäli ne sisältyvät sallittuun matkatavaramäärään (20 kg/hlö). Jos matkatavaroiden yhteispaino ylittyy, jokaisesta suksipaketista peritään erillinen maksu, joka on ko. reitillä 20 €/kpl/suunta. Suksipussin paino saa olla max 20 kg. Ylipaino- ja urheiluvälinemaksut maksetaan lentoyhtiölle lähtökentällä.

Lisätietoja kisoista ja matkasta saa Leena Jääskeläiseltä: leena.jaas@pp.inet.fi tai
puh. 0400 435 295.