14.5.2005← Takaisin

Valkeakosken Haka, Lahden Hiihtoseura, Grankulla IFK Alpine ja Jyväskylän Freestyleseura parhaat

Suomen Hiihtoliiton seuroista Valkeakosken Haka oli vuonna 2005 maastohiihdon, Lahden Hiihtoseura mäkihyppy/yhdistetyn, Grankulla IFK Alpine alppihiihdon ja Jyväskylän freestyleseura freestylen paras seura. Samat seurat olivat kärjessä myös viime vuonna.

Suomen Hiihtoliiton parhaat seurat palkittiin liittovaltuuston kevätkokouksessa Keuruulla lauantaina 14. toukokuuta 2005.

Maastohiihdossa valioluokkaan luokitellaan 20 parasta seuraa. Kaikkiaan maastohiihdossa pääsi pisteille 544 seuraa. Valkeakosken Hakan jälkeen seuraaviksi sijoittuivat 2) Ounasvaaran Hiihtoseura, 2) Seinäjoen Hiihtoseura, 3) Seinäjoen Hiihtoseura, 4) Teuvan Rivakka, 5) Vantaan Hiihtoseura, 6) Kuusamon Erä-Veikot, 7) Joutsan Pommi, 8) Lahden Hiihtoseura, 9) Hollolan Urheilijat -46, 10) Lieksan Hiihtoseura, 11) Ilomantsin Urheilijat, 12) Keuruun Kisailijat, 13) Huhtasuon Hiihto 2000, 14) Espoon Hiihtoseura, 15) Ylöjärven Urheilijat, 16) Tampereen Pyrintö, 17) Lapinlahden Veto, 18) Alatornion Pirkat, 19) Mikkelin Hiihtäjät, 20) Pakilan Veto.

Kaikki maastohiihdon luokitellut seurat ja luokittelupisteiden muodostuminen: Tulostettava versio ja koko taulukko zip-pakettina.

Maastohiihdossa palkittiin myös parasta nuorisotyötä tekevä seura. Palkituksi tuli Ounasvaaran Hiihtoseura.

Lisäksi maastohiihdossa palkinnon saivat toimintaansa eniten parantaneet seurat. Valio/I luokassa ne olivat 1) Ylöjärven Ryhti, 2) Vehkalahden Veikot, 3) Vammalan Seudun Voima ja II luokassa 1) Kuivasjärven Aura, 2) Oulaisten Taru ja 3) Haukiputaan Heitto.

Mäkihypyn ja yhdistetyn lajiryhmässä valioluokkaan luokitellaan kolme parasta seuraa. Lahden Hiihtoseuran jälkeen seuraavat olivat Puijon Hiihtoseura ja Helsingin Mäkihyppääjät. Kaikkiaan 29 seuraa sai luokittelupisteitä.

Alppihiihdossa valioluokkaan luokitellaan kolme seuraa. Grankulla IFK Alpinen jälkeen seuraaville sijoille tulivat Ounasvaaran Hiihtoseura ja Lahden Hiihtoseura. Pisteille pääsi yhteensä 26 alppihiihtoseuraa.

Freestylessa valioluokan voi saada vain yksi seura, joka jälleen oli Jyväskylän Freestyleseura. Pisteitä sai 17 freestyleseuraa.