20.1.2006← Takaisin

Tampereen SM-hiihtojen perjantain kilpailut on peruutettu

Tampereen SM-hiihtojen naisten 10 km p ja miesten 15 km p on peruutettu. Tuomarineuvosto teki päätöksen perjantaina klo 9.30, kun lämpötila virallisilla mittauspaikoilla oli alle -20º C.

Naisten perinteisellä hiihdettävän 10 km:n hiihdon oli määrä alkaa tänään klo 10.30. Suomen Hiihtoliiton maastohiihtosääntöjen mukaisesti tuomarineuvosto päätti kilpailujen pitämisestä tuntia ennen kilpailujen alkua. Virallisten mittausten mukaan pakkasta oli radan kylmimmässä kohdassa -26º C ja maalialueella -23º C.

Koska säätilassa ei ole odotettavissa ratkaisevia muutoksia, päätettiin samalla peruuttaa myös kello 12.30 alkavaksi ilmoitettu miesten 15 km p.

Lauantaina ohjelmassa olevien naisten ja miesten sprinttikilpailujen pitämisestä päätetään lauantaina aamulla. Naisten sprintin karsinnan on määrä alkaa klo 11.00, joten päätös tehdään viimeistään klo 10.00.

Peruuntuneiden kilpailujen uudesta ajankohdasta päättää Suomen Hiihtoliiton maastohiihtovaliokunta. Tampereen SM-hiihtojen pääsihteerin Jarmo Hakasen mielestä Salpausselän kisaviikonloppu maaliskuun alussa voisi olla mahdollinen korvaava ajankohta.