24.10.2007← Takaisin

Suunto ja Suomen Hiihtoliitto virallistivat yhteistyönsä

Suunto ja Suomen Hiihtoliitto julkistivat pitkäaikaisen yhteistyönsä. Suomen maajoukkuehiihtäjät ovat jo monien vuosien ajan olleet mukana kehittämässä Suunnon sykemittareita.

Suunto t6 –malliin päätyneet ominaisuudet, esimerkiksi sykevaihteluanalyysi, on räätälöity maajoukkuehiihtäjiä ja heidän kaltaisia huippu-urheilijoita ajatellen. Lisäksi hiihtäjät ovat testanneet kehitysvaiheessa olevia tuotteita.

Suunto t6 on auttanut maajoukkuehiihtäjiä ja valmentajia seuraamaan huippu-urheilijoille tärkeää kuormittumisen ja palautumisen suhdetta. Harjoitusleireillä hiihtäjät ovat myös tallentaneet sykettä nukkuessaan. Yön aikana kerätty syketieto kertoo, miten urheilijan elimistö on palautunut tehdyistä harjoituksista. Näin seuraavien päivien harjoitukset pystytään suunnittelemaan entistä tarkemmin.

”Kova harjoittelu on erittäin helppoa, mutta onnistunut palautuminen on vaikeaa. Suunto t6-mallin auttamalla EPOC-seurannalla voimme kontrolloida tilannetta niin, että kokonaisuus säilyy laadukkaana. Olemme erittäin tyytyväisiä Suunto t6-malliin, jota olemme käyttäneet monenlaisissa olosuhteissa ja korkeuksissa,” Suomen Hiihtoliiton maastohiihdon päävalmentaja Magnar Dalen sanoo.

”Maajoukkehiihtäjille sykemittarit ovat tärkeitä työkaluja päivittäisessä harjoittelussa. Siksi heidän antamansa palaute on Suunnolle todella arvokasta ja auttaa kehittämään tuotteita entistä paremmin huippu-urheilun tarpeisiin”, toteaa tuoteryhmäpäällikkö Terho Lahtinen.

”Olemme ylpeitä voidessamme omalta osaltamme tukea suomalaisten hiihtäjien menestymismahdollisuuksia ja erityisen iloisia viime kausien hienoista kilpailusaavutuksista.”

Suunto on johtava kestävyysharjoitteluun, Outdoor-lajeihin, sukellukseen,  ja golfiin tarkoitettujen urheilulaitteiden suunnittelija ja valmistaja. Suunnon tuotteissa kellomainen ulkonäkö ja käytettävyys yhdistyvät lajikohtaisten tietokoneiden ominaisuuksiin. Suunnon pääkonttori sijaitsee Vantaalla. Yritys työllistää yli 500 ihmistä eri puolilla maailmaa ja toimittaa tuotteitaan lähes 60 maahan. Yritys on  Amer Sports Oyj:n tytäryhtiö.