9.3.2007← Takaisin

Suomen joukkue Lahden maailmancupiin

Hiihtäjien tiivis kilpailukausi jatkuu jo viikonloppuna, kun maastohiihto palaa Lahdessa Salpausselän Kisojen ohjelmaan.

Suomen joukkue viikonvaihteen maailmancupeihin on nimetty.

Joukkueessa ovat:

Naiset:
    Virpi Kuitunen Kangasniemen Kalske, Mona-Liisa Malvalehto Ounasvaaran Hiihtoseura, Pirjo Manninen Ounasvaaran Hiihtoseura, Kirsi Perälä Korpilahden Martti, Riitta-Liisa Roponen Joutsan Pommi, Milla Saari Nakkilan Vire, Aino-Kaisa Saarinen Joutsan Pommi, Kati Venäläinen Noormarkun Nopsa.

Miehet:
    Sami Jauhojärvi Vuokatti Ski Team Kainuu, Keijo Kurttila Kuusamon Erä-Veikot, Kalle Lassila Vetelin Urheilijat, Ville Nousiainen Kiteen Urheilijat, Lauri Pyykönen Vantaan Hiihtoseura, Thomas Ramstedt Pargas IF, Tero Similä Ylivieskan Kuula, Matias Strandvall IF VOM.

Kansalliset ryhmät (päivitetty 9.3.):
    Miehet:
    Sprintti: Juha Bäck Hämeenlinnan Hiihtoseura, Niklas Colliander Vantaan Hiihtoseura, Antti Häkämies Anjalan Liitto, Jari Joutsen Joutsan Pommi, Kusti Kittilä Kalajoen Junkkarit, Veli-Pekka Kurunmäki Lehtimäen Jyske, Mikko Maaranen Anjalan Liitto, Jari Poikela Kuusamon Erä-Veikot, Olli-Pekka Tolvanen Joensuun Kataja, Ville Verkama Tampereen Yritys.
    15 km (p): Robert Blomqvist IF Minken, Matti Heikkinen Joutsan Pommi, Risto Ikonen Ilomantsin Urheilijat, Reima Idström Inarin Yritys, Keijo Kurttila Kuusamon Erä-Veikot, Matti Kylmälä Kittilän Urheilijat, Olli Ohtonen Vuokatti Ski Team Kainuu, Jussi Simula Nakkilan Vire, Olli-Pekka Tolvanen Joensuun Kataja, Kari Varis Joensuun Kataja, Jesse Väänänen Lahden Hiihtoseura.

Naiset:
    Sprintti: Marjo Korander Vihdin Viesti, Anne Mäkinen Tarvasjoen Urheilijat, Pirjo Porvari Joutsan Pommi, Mirva Rintala Joutsan Pommi, Milla Saari Nakkilan Vire, Riikka Sarasoja Lappeen Riento, Ann-Mary Ähtävä Sotkamon Jymy.
    10 km (p): Marjo Korander Vihdin Viesti, Mona-Liisa Malvalehto Ounasvaaran Hiihtoseura, Anne Mäkinen Tarvasjoen Urheilijat, Riikka Sarasoja Lappeen Riento, Silja Tarvonen Kangasniemen Kalske, Kirsi Välimaa Jämin Jänne.

Maastohiihdon ohjelma Lahdessa:

Lauantai, 10.3.
    10.00 Sprintin karsinta, naiset (v)
    10.30 Sprintin karsinta, miehet (v)
    11.45 Sprintin puolivälierät, välierät ja finaalit, naiset ja miehet (v)

Sunnuntai, 11.3.
    10.45 Naiset, 10 km (p)