17.6.2008← Takaisin

Suomen Hiihtoliitto valmis auttamaan KRP:a

Suomen Hiihtoliitto pitää hyvänä asiana, että KRP selvittää viime aikojen dopingsyytökset ja niiden todenperäisyyden.

Kuten jo toukokuun puolivälissä Hiihtoliiton tiedotteissa kerrottiin, pidetään valtionsyyttäjänviraston mukaantuloa hyvänä asiana setvittäessä julkisuudessa esitettyjä rankkoja dopingsyytöksiä. Liiton toivomus on, että asiat selviäisivät mahdollisimman pian ja maastohiihdon nykyinen kehitystyö saisi jatkua ilman suurempia häiriöitä. Liiton toimihenkilöt ovat tarvittaessa valmiit auttamaan KRP:a heidän selvitystyössään. Yksittäisiin uusiin ja julkisuudessa olleisiin syytöksiin on ennenaikaista ottaa kantaa, sillä nyt ollaan vasta pyytämässä kuulusteltavaksi Kari-Pekka Kyröä. Tuon kuulustelun jälkeen syyttäjä päättää, onko tarvetta lisäkuulusteluille.
    Hiihtoliitto toivoo, että nykyiset maastohiihdon toimijat saisivat työrauhan ja KRP:n selvitystyöhön liittyvät kysymykset esitettäisiin liiton toimitusjohtaja Jari Piiraiselle.

Lisätietoja tarvittaessa Jari Piiraiselta, p. 040-5862006