17.11.2007← Takaisin

Suomen Hiihtoliitto pohti seuratoiminnan haasteita

Suomen Hiihtoliiton liittovaltuuston kokouksen yhteydessä kiinnitettiin erityistä huomiota seuratoimintaan ja seurojen kehittämiseen.

Asiasta alustivat liikuntasosiologian professori Hannu Itkonen Jyväskylän Yliopistosta sekä SHL:n liittovaltuuston puheenjohtaja Sirpa Korkatti, joka työkseen toimii Hämeen Liikunnan ja Urheilun seurankehittäjänä.

Alustusten pohjalta käydyt keskustelut ja ryhmätyöt ovat pohjana, kun asiaan paneudutaan tarkemmin lajiryhmien eri elimissä ja Suomen Hiihtoliiton uutta strategiaa vuonna 2008 rakennettaessa.

Tilaisuudessa todettiin urheilun seuratoiminnan olevan suurten haasteiden edessä, kun vaikuttavia tekijöitä on niin yksilöllisiä, yhteisöllisiä, järjestöllisiä, kansallisia kuin kansainvälisiäkin.