22.4.2008← Takaisin

Suomen Hiihtoliitto Paralympiakomitean jäseneksi

Suomen Paralympiakomitean vuosikokous on hyväksynyt kahdeksan lajiliittoa komitean jäseneksi. Yksi uusista jäsenistä on Suomen Hiihtoliitto.

Muut uudet liitot ovat Suomen Ampumaurheiluliitto, Suomen Judoliitto, Suomen Purjehtijaliitto, Suomen Ratsastajainliitto, Suomen Tennisliitto, Suomen Uimaliitto ja Suomen Urheiluliitto.

Vanhoina jäseninä jatkavat Suomen Invalidien Urheiluliitto, Suomen Kehitysvammaisten Liikunta ja Urheilu ja Suomen Näkövammaisten Keskusliitto.

– Jäsenyyspohjan reilu laajentuminen kertoo vammaisurheilun muutoksesta ja kehityssuunnasta. Lajiliitot ovat ottaneet vastuun vammaishuippu-urheilun toteutuksesta, joten on luonnollista, että ne ovat myös meidän jäseniä ja pääsevät näin vaikuttamaan kehitykseen, kuvaa pääsihteeri Maria Laakso muutosta.

Vuosikokouksessa Suomen Paralympiakomitean puheenjohtajaksi valittiin FT Petri Pohjonen (Opetushallituksen suunnittelujohtaja), varapuheenjohtajana jatkaa Ringa Junnila.

Suomen Hiihtoliitossa paralympiaurheilijoita kuuluu alppihiihdon ja maastohiihdon valmennusryhmiin.