8.8.2007← Takaisin

Suomen Hiihtoliitto ja ISC solmivat yhteistyösopimuksen

Suomen Hiihtoliiton maastohiihdon lajiryhmä on solminut yhteistyösopimuksen virolaisen vaatevalmistajan ja myyjän ISC:n kanssa.

Suomen Hiihtoliiton maastohiihdon lajilinja jakaantuu kolmeen toimintasektoriin, huippu-urheiluun, nuorisohiihtoon ja kotimaan muihin toimintoihin. Kotimaan muu toiminta kattaa mm. harrastehiihdon laajan toimintakentän, kotimaisen kilpailutoiminnan, seura- ja piiritoiminnan ja valmentajakerhotoiminnot.

”Maastohiihdon yhteistyökumppanuustilanne vuosille 2007-2008 on tällä hetkellä yli budjetoidun tuoton. Huippu-urheilun yhteistyökumppanuuksiin on havaittavissa jo pientä kilpailua johtuen hyvästä menestyksestä viime kaudella. Nuorisohiihdon tilanne parani, kun keväällä 2007 solmittiin yhteistyösopimukset Intersportin ja Kairestin kanssa Hopeasompa –toiminnan turvaamiseksi ja edelleen kehittämiseksi. Sopimus on usean vuoden mittainen,” kertoo maastohiihdon lajijohtaja Per-Ole Lindell.

”Maastohiihdon muun toiminnan osalle on ollut kohtuullisen vaikea saada yhteistyösopimuksia, vaikka se on liiton laajinta ja kattavinta tekemistä hiihdon toimintakentässä,” sanoo maastohiihdon markkinointipäällikkö Kari Heikkinen. ”Tämänkin alueen tilanne muuttuu kun yhteistyö eurooppalaisen vaatevalmistajan ja -myyjän ISC:n kanssa alkaa. Hiihtoliiton ja ISC:n sopimus on ensimmäinen selkeä markkinointiyhteistyösopimus, jossa näkyvyyden lisäksi on selkeää myyntitoimintaa ja ISC:n tuotteiden myynnin edistämistä. Merkittäviä yhteistyön toiminta-alueita ovat ISC tuotemerkin tunnettuuden parantaminen maastohiihdon 1,5 miljoonaisen harrastajajoukon keskuudessa ja myyntitoiminnan edistäminen Hiihtoliiton myyntipalvelun kautta,” hän jatkaa.

ISC lähtee mukaan myös Hiihtoliiton uuteen, ensi keväänä ensimmäistä kertaa hiihdettävään naisten hiihtotapahtumaan Keski-Suomessa. ISC-Ladyski -tapahtumasta on tarkoitus tehdä jokavuotinen hiihtoelämysrieha.

ISC:n nimen alle tehdään jatkossa nimikkotuotteita ja mallistoja Hiihtoliiton markkinoitavaksi ja myyntiin. Niiden avulla taloudellista tulosta syntyy pitkällä tähtäimellä kummallekin osapuolelle.

ISC tuotemerkillä on laaja vaatetusvalikoima eri liikunta- ja urheilulajeille. ”Suomalaiset ovat urheiluhullua kansaa ja siksi kiinnostus yhteistyöhön heräsi. Sopimuksemme on kolmen vuoden mittainen jatko-optioilla. Sitä on mahdollisuus laajentaa myös nyt solmitulla sopimuskaudella;” sanoo ISC:n toimitusjohtaja Arvo Kivikas. ” ISC:n toiminta on selkeästi eurooppalaista ja koko Eurooppaan suuntautuvaa, vaikka pääkonttori ja tehtaat sijaitsevat Virossa. Yhteistyöneuvottelujen aikana huomasimme väri- ja mallivalikoiman olevan hyvin suomalaista ja suomalaisille sopivaa. Miksipä ei olisi, onhan niin monia asioita, jotka yhdistävät meitä,” hän jatkaa. Kari Heikkinen mainitsee yhteistyön hyvänä puolena myös sen, että ISC:n tuotteet tehdään Euroopassa. ”Laadun tarkkailu on tiukkaa ja sovitut toimitusajat asiakkaille pitävät. Näillä toimilla taataan korkeatasoinen ja hyvä laatu tuotteille ja turvataan jatkuvuus kaupankäynnissä. Kun siihen lisätään eurooppalainen luotettava yrityskulttuuri, niin menestyminen on selvää myös Suomen toiminta-alueella,” hän arvoi.

Katso myös:    www.isc.eu