14.5.2005← Takaisin

Suomen Hiihtoliiton kiertopalkinnot 2005

Suomen Hiihtoliiton liittovaltuuston kevätkokouksessa Keuruulla jaettiin koko joukko kiertopalkintoja SHL:n seuroille ja hiihtopiireille.

Pohjola-malja Valkeakosken Hakalle

Pohjola-maljan saa vuosittain haltuunsa maastohiihdon seuraluokittelun paras seura. Haka sai maljaan toisen perättäisen kiinnityksen. Vuonna 2003 malja oli Ounasvaaran Hiihtoseuran hallussa ja sitä ennen kaksi vuotta voittaja oli Lieksan Hiihtoseura.

Maastohiihdon seuraluokittelun kiertopalkinto Hämeen Hiihdolle

Hiihtopiirien kesken kilpallaan vuosina 2003-07 seuraluokittelun kiertopalkinnosta. Viime vuoden tapaan voittaja oli Hämeen Hiihto ry. Vuonna 2003 voittaja oli Pohjois-Pohjanmaan Hiihto ry.

UMK-malja 2005

Pohjoismaisten lajien SM-kilpailujen yleisten sarjojen perusteella jaettavan UMK-maljan voitti Lahden piiri.

Suomi Salaman Tiimalasi 2005

Pohjoismaisten lajien nuorten SM-kilpaiujen perusteella jaettavan Suomi Salaman Tiimalasin sai haltuunsa Lapin piiri. Viime vuonna voittaja oli Pohjois-Karjalan hiihto.

Jokkeri-kiertopalkinto 2005

Mäkihypyn SM-kilpailujen kaikkien henkilökohtaisten ja joukkuekilpailun perusteella jaetaan pisteitä Jouko Törmäsen lahjoittamasta Jokkeri-kiertopalkinnosta. Vuonna 2005 voiton vei Lahden Hiihtoseura, joka oli voittaja myös vuonna 2004. Toiseksi sijoittui Puijon Hiihtoseura ja kolmanneksi Helsingin Mäkihyppääjät. Pisteitä sai kaikkiaan 34 seuraa.

Haku-Veikon Malja ja Marja-Liisa Kiertopalkinto

Jo talvella jaettiin SM-hiihtojen yhteydessä Haku-Veikon Malja seuralle, jonka kolmen parhaan kilpailijan yhteisaika 50 km:lla oli paras. Voiton vei Joutsan Pommi.

Marja-Liisan Kiertopalkinto jaettiin SM-hiihtojen yhteydessä seuralle, jonka kolmen parhaan kilpailijan yhteisaika naisten 30 km:lla oli paras. Voiton vei tässäkin kisassa Joutsan Pommi.

Paavo M:n Pokaali

Vuosina 2004-2011 kilpailtavan Paavo M:n Pokaalin saa haltuunsa seura, jonka miesten ja naisten parisprinttijoukkueiden sijalukujen yhteenlaskettu summa on pienin. Vuonna 2005 voittaja oli Joutsan Pommi.

Hopesomman kiertopalkinnot

Hopeasomman loppukilpailussa parhaat maastohiihdon seurapisteet sai IK Kronan. Toinen oli Ounasvaaran Hiihtoseura ja kolmas Iin Hiihtoseura.

Vastaavasti mäkihyppy/yhdistetyn paras seura Hopeasomman loppukilpailussa Kajaanissa oli Kuusamo Erä-Veikot, joka palkittiin Paavo Talonpojan lahjoittamalla kiertopalkinnolla lajiryhmän seuraneuvottelupäivillä Paimiossa.