26.6.2015← Takaisin

Sini Savolainen Lumilajit liikuttavat -hankkeen koordinaattoriksi

Sini Savolainen, 29, on valittu yhteistyössä Suomen Ampumahiihtoliiton kanssa toteutettavan Lumilajit liikuttavat -hankkeen koordinaattoriksi. Savolainen aloittaa tehtävässä 1. elokuuta.

Lumilajit liikuttavat -hankeen tavoitteena on liikuttaa perheitä ja erityisesti lapsia monipuolisesti lumella sekä kouluttaa seuroihin uusia ohjaajia ja kehittää kouluyhteistyötä.

Savolainen on liikuntatieteiden maisteri pääaineenaan valmennus- ja testausoppi. Pari aiempaa vuotta hän on toiminut liikunta-alan yrittäjänä ja sitä ennen hyvinvoinnin asiantuntijuusyritys Trainer4Youlla.
.
”Kilpaurheilutausta löytyy monipuolisesti kestävyyslajien parista hiihto mukaan lukien, viime vuodet keskittyen maantiepyöräilyyn. Hiihdossa olen työskennellyt piiripäällikkönä, Hopeasompa-valmentajana ja seuraohjaajana sekä nuoriso- että aikuispuolella”, Savolainen kertoo.

Hän odottaa innolla pääsevänsä työssä luomaan uusia asioita lumilajien parissa yhteistyössä eri toimijoiden kanssa.

”Pitkän tähtäimen tavoitteena on toimivien toimintatapojen rakentaminen yhdessä, niin että se näkyy konkreettisesti aikaansaannoksina sekä liitto- että seuratasolla ja harrastajien keskuudessa”, Savolainen sanoo.

Yhteystiedot 1.8.2015 alkaen:

Sini Savolainen, 040 53 99 486, sini.savolainen@hiihtoliitto.fi