30.5.2005← Takaisin

Seurojen jäsenmaksut tulevat lunastettaviksi jo tulevana syksynä

Liittovaltuuston kokouksessa Keuruulla hyväksyttiin muutamia sääntömuutoksia, joista yksi on SHL:n uusi jäsenmaksukäytäntö, joka korvaa aikaisemmin käytössä olleen seurapaketin.

Jäsenmaksut määräytyvät seuraluokittelun perusteella (kaikkien lajien seuraluokittelun tulokset 2005 löytyvät Hiihtoliiton nettisivuilta www.hiihtoliitto.f Materiaalisalkusta).

Eri lajien luokkarajat ja jäsenmaksut ovat:

Luokittelu                  Valio      I             II           III              IV
    Jäsenmaksu/v          200 e    150 e     100 e      50 e            25 e

Alppihiihto                   1-3         4-10       11-20       21-               Pisteettömät
    Freestylehiihto             1            2-4         5-10        11-               Pisteettömät
    Maastohiihto                1-20       21-150    151-300   301-n.560     Pisteettömät
    Mäkihyppy-yhdistetty   1-3         4-10       11-20       21-               Pisteettömät

Oleellista on se, että kultakin seuralta jäsenmaksu peritään VAIN KERRAN ja vuotuisen jäsenmaksun suuruus määräytyy ko. seuran korkeimman lajiluokituksen mukaan. Jäsenmaksusta lähetetään seuroille lasku, joka erääntyy syyskuun 15. päivä 2005.

Jäsenmaksu sisältää seuraavat jäsenedut:

-         liiton säännöt ja kilpailukalenteri (valioluokka 10 kpl, I-luokka 5 kpl, II-luokka 2 kpl, muut 1 kpl)
    -         Hiihtäjä-lehden vuosikerta
    -         Teosto- ja Gramex-maksu
    -         Tuplaturva-vakuutus
    -         kilpailujen järjestämisoikeus
    -         seuran urheilijoiden osallistumisoikeus / kilpailuluvan lunastamisoikeus SHL:n alaiseen kilpailutoimintaan
    -         jäsenyhdistyksen ääni- ja osallistumisoikeus liiton virallisissa seura- ja liittokokouksissa
    -         liiton seura- / jäsenposti

Seurojen on hyvä tiedostaa, että em. listan mukaisesti kilpailuja myönnetään vain jäsenmaksunsa hoitaneille seuroille, sama koskee myös lisenssien ja Skipassien lunastamista - kilpailijat voivat edustaa vain sellaista seuraa, joka on velvoitteensa hoitanut.

Kaikkien lajien seuraluokittelut myös täällä: http://www.hiihtoliitto.fi/taustasivut/artikkeliarkisto/?num=23109