12.5.2007← Takaisin

Seuraluokittelun tulokset julkistettiin Jyväskylässä

Suomen Hiihtoliiton lajien parhaat seurat palkittiin Suomen Hiihtoliiton liittovaltuuston kevätkokouksessa Jyväskylässä lauantaina.

GrIFK Alpine, Jyväskylän Freestyleseura, Kuusamon Erä-Veikot ja Lahden Hiihtoseura hiihtolajien parhaat seurat vuonna 2007

Lajien seuroja luokitellaan lajikohtaisten sääntöjen mukaan. Arvioinneissa otetaan huomioon mm. seurojen kilpailu- ja koulutustoiminta, nuorisotoiminta ja harrasteliikunta.

Alppihiihdossa GrIFK Alpine oli jälleen ylivoimainen kerättyään 1217,75 pistettä. Muut alppihiihdon valioseurat ovat OH Santa Claus Ski Team 417,8 ja Espoo Slalom 414 pisteellä. Alppihiihdossa luokiteltuja seuroja oli yhteensä 27.

Freestylehiihdossa Jyväskylän Freestyleseura on hallinnut lajin seuratoimintaa jo pitkään. Pisteitä jyväskyläläiset keräsivät 185. Sen kantaan on noussut Freestyleseura Moebius 152 pisteellä. Freestylessa luokiteltuja seuroja oli yhteensä 14.

Maastohiihdossa valioseuran statuksen saa vuosittain 20 seuraa. Niistä paras oli vuonna 2007 Kuusamon Erä-Veikot. Toiseksi paras seura oli Ounasvaaran Hiihtoseura, kolmas Seinäjoen Hiihtoseura, neljäs Oulun Hiihtoseura, viides Valkeakosken Haka, kuudes Huhtasuon Hiihto 2000, seitsemäs Teuvan Rivakka, kahdeksas Vantaan Hiihtoseura, yhdeksäs Alatornion Pirkat, kymmenes Hollolan Urheilijat -46 ja seuraavat: 11. Joutsan Pommi, 12. Espoon Hiihtoseura, 13. Imatran Urheilijat, 14. IF Minken, 15. Joensuun Kataja, 16. Lahden Hiihtoseura, 17. Kuhmo Ski, 18. IK Kronan, 19. Vehkalahden Veikot, 20. Pakilan Veto. Maastohiihdossa luokittelupisteitä sai yhteensä 507 seuraa.
Tulostettava versio luokittelusta.
(pdf)
Koko taulukko. (Excel-tiedosto zip-pakattuna)

Mäkihyppy-yhdistetyn paras seura oli Lahden Hiihtoseura. Sen lisäksi valioseuroiksi yltivät Ounasvaaran Hiihtoseura ja Puijon Hiihtoseura. Luokittelupisteitä sai kaikkiaan 57 mäkihypyn ja yhdistetyn seuraa.