3.5.2007← Takaisin

Puolustusvoimain Urheilukoululle kunniamaininta

Puolustusvoimain Urheilukoulu sai erityisen kunniamaininnan tänä vuonna samalla kun Suomen Olympiakomitea palkitsi Vuoden urheiluoppilaitoksen. Vuoden oppilaitos on helsinkiläinen Pohjois-Haagan yhteiskoulu.

Vuoden urheiluoppilaitos on nimetty nyt kymmenen kertaa. Tällä kertaa jaettiin lisäksi erillinen kunniamaininta urheiluoppilaitosten ulkopuoliselle koulutustaholle ja se on ainoa laatuaan. Erillisen kunniamaininnan sai Puolustusvoimien Urheilukoulu, joka on tehnyt erittäin merkittävää työtä suomalaisten huippu-urheilijoiden eteen. Urheilukoulu on pystynyt osaltaan vastaamaan muuttuvan yhteiskunnan ja huippu-urheilun haasteisiin sekä kehittämään toimintaansa yhteistyössä urheilujärjestöjen, urheilijoiden ja valmentajien kanssa.

”Urheilukoulu on tärkeä osa suomalaista huippu-urheilujärjestelmää ja tällä kunniamaininnalla Olympiakomitea haluaa osaltaan antaa tunnustuksen sen toiminnalle”, toteaa kehityspäällikkö Asko Härkönen.