24.10.2007← Takaisin

Petri Tarkkanen Kisakallion Urheiluopiston uudeksi rehtoriksi

Kisakallion Urheiluopiston rehtoriksi on nimitetty KTM Petri Tarkkanen (43). Nimitys astuu voimaan 1.1.2008.

”Kisakallio on mielenkiintoisessa kehitysvaiheessa. E18 Helsinki-Turku moottoritien valmistuminen vuoden 2008 lopussa parantaa Kisakallion saavutettavuutta ratkaisevasti. Tunti Turusta ja puolituntia Helsingistä kertoo oleellisen Kisakallion sijainnista tulevaisuuden vetovoimatekijänä.” toteaa toimitusjohtajaksi nimitetty Tarkkanen.

Kisakallio on jatkanut merkittäviä investointi- ja kehittämishankkeita, joilla varmistetaan palvelun korkealuokkaisuus ja toimintaedellytykset myös tulevaisuudessa. Alkuvuonna 2008 valmistuu mm. ympäristöystävällinen  järvilämpöä hyödyntävä lämmitysjärjestelmä sekä 40 huoneen huoneistohotelli, jolla parannetaan pullonkaulaksi muodostunutta majoituskapasiteettia.

Liikunnan merkitys tulevaisuuden tekijänä tulee korostumaan

Toimialavalintoihinsa luottaen Kisakallion Urheiluopisto katsoo luottavaisesti haasteelliseen tulevaisuuteen: liikunta-alan koulutus on urheiluopiston perustehtävä, lasten ja nuorten liikunnan tarpeet ja haasteet ovat velvoittavia, aikuisten harraste- ja terveysliikuntaa edistämällä huolehditaan kansanterveydestä ja ikääntyvien ihmisten hyvinvoinnista ja  lähiseutuyhteistyössä löydetään jatkuvasti uusia muotoja, joilla voidaan toimia seudullisen hyvinvoinnin edistämiseksi. Lisäämme edelleen myös panostuksiamme perheliikuntakurssien ja yritysten kokouspalvelujen järjestämisessä.

Kisakallion Urheiluopiston hallituksen puheenjohtaja Marja Ramm-Schmidtin mielestä Kisakallio tarvitsee edelleen innostuneen johtajan, joka omalla esimerkillään luotsaa urheiluopiston uudelle vuosikymmenelle ja jatkaa samalla vahvoja perinteitä. Petri Tarkkasen kyky toimia vaativissa kehitys- ja uudistusprosesseissa, joissa vaaditaan vahvaa sitoutumista, strategista osaamista ja innostavaa johtamisotetta sopii erinomaisesti juuri tähän tilanteeseen.