19.3.2008← Takaisin

”Parasta mainosta hiihdolle”

Viidesluokkalaisten hiihtokarnevaalin Arla-cupin loppukilpailussa Vuokatissa viihtyivät keskiviikkona niin hiihtäjät, kannustusjoukot kuin kaikki muutkin paikalla olleet. Juvalta oppilaiden kanssa Vuokattiin saapunut Mika Hyppönen puki sanoiksi monien muidenkin ajatukset: tämä on parasta mainosta hiihdolle.

Juvalaiset olivat sonnustautuneet yhtenäisiin numeroliiveihin, joissa normaalisti olevien mainosten paikalle oli jokaisella porukkaan kuuluvalla joku tämän hetken tai takavuosien hiihtosuuruuden nimi. Niinpä Urheiluopiston alueella vilistikin muun muassa ”Helena Takalo” ja ”Eero Mäntyranta”.
- Kun nyt on Hiihtoliiton satavuotisjuhlavuosi, mainostamme vanhoja hiihtäjiä ja heidän saavutuksiaan. Joukossa on yksi juvalainenkin olympiavoittaja, Kalevi Hämäläinen, Hyppönen kertoi.

Finaalipäivä alkoi aika-ajolla, josta A-finaaliin seuloutui kymmenen joukkuetta. Viestin voitti ylivoimaisesti Jauhinkankaan ja Matkanivan koulun joukkue Oulaisista. Joukkueessa hiihtivät Jonne Pihlajaharju, Kati Pajala, Peetu Jumeri, Jessika Vaikonpää, Mikko Salonpää ja Katariina Kätkä. Viisikon jokainen hiihtäjä sai asianmukaista äänekästä kannustusta huutosakiltaan.

Arla Ingmanin Itä-Suomen alueen myyntiedustaja Heikki Pirinen viihtyi tapahtumassa. Arla Ingman näkyi tapahtumassa numeroissa, lippunauhoissa, pipoissa ja ruokailussa tuotteiden muodossa.
- Oikein hyvä tapahtuma, paljon iloisia ihmisiä, Pirinen kehui.

Lisää tunnelmia Arla-cupin loppukilpailusta seuraavassa Hiihtäjä-lehdessä.