19.6.2019← Takaisin

Parahiihto Cup jatkuu – järjestäjäseuroja haetaan

Päättyneellä kaudella käynnistynyt vammaishiihdon kansallinen kilpailusarja Parahiihto Cup jatkuu myös talvella 2019–2020. Parahiihto Cupissa liikunta-, näkö- ja kehitysvammaisilla sekä elinsiirron saaneilla hiihtäjillä on mahdollisuus osallistua neljään osakilpailuun, jotka järjestettiin viime talvena kansallisten hiihtojen yhteydessä Jyväskylässä, Imatralla ja Lahdessa sekä piirikunnallisten yhteydessä Pihtiputaalla.

"Ei ollut minkäänlaisia ongelmia sijoittaa parahiihtäjiä mukaan. Laitoimme parahiihtosarjat kisojen alkuun, ja kun he olivat lähteneet, oli 10 minuutin tauko, jonka jälkeen jatkoime nuorten sarjoilla normaalisti”, sanoo Ski Jyväskylän Sami Hildén.

"Positiivinen tuntuma jäi. Saatiin hyvin etukäteen apuja Suomen Vammaisurheilu ja -liikunta VAU:lta. Pitää ehkä jatkoa ajatellen vain miettiä reittiä, kun nyt siinä oli heti alkuun kelkkahiihtoa ajatellen turhan jyrkkä mäki. Mielellämme järjestämme uudestaankin”, vahvistaa Lahden Hiihtoseuran Kari Koskinen.

Parhaillaan kartoitetaan halukkaita seuroja järjestämään Parahiihto Cupin osakilpailuja tulevalle kaudelle. Halukkuuden voi ilmaista kansallisten kisojen haun yhteydessä Hiihtokalenterissa 31.8.2019 asti.