1.3.2008← Takaisin

Päivi Kekäle jättää Suomen Hiihtoliiton

Yli 20 vuotta Suomen Hiihtoliiton talouspäällikkönä toiminut Päivi Kekäle siirtyy samoihin tehtäviin Suomen Olympiakomiteaan.

Karkauspäivän vaihduttua maaliskuun ensimmäiseksi saatiin Salpausselän Kisoihin yksi vapaaehtoistyöntekijä lisää. Kisojen rahatoimistoa "Finance Officea" vetävän Päivi Kekäleen työsuhde Suomen Hiihtoliiton talouspäällikkönä oli päättynyt. Projekti kuitenkin jatkuu vapaaehtoisena niin kauan kuin kisat kestävät.

Kansainvälisten kilpailutapahtumien ytimessä toimiminen onkin ollut Päivi Kekäleen työn parasta antia. "Tätä jää ikävä. Tässä saa olla aivan kilpailutapahtumien ytimessä ja näkee tämän sisältä," Kekäle arvioi. Maailmancupeissa rahatoimisto hoitaa kaiken joukkueiden rahaliikenteen, matkakulut ja palkintorahat jne. Päivi Kekäle on nähnyt suurkilpailut sisältä syvemminkin, kun hän oli liiton tehtävästä virkavapaalla ja toimi MM-2001:n talouspäällikkönä Lahdessa.

Pelkkää juhlaa ei Hiihtoliiton talouspäällikön työ ole ollut. "Tiukan taloustilanteen kanssa painiminen syö energiaa. Rutiineihin menee virtaa ja se on poissa suunnittelu- ja kehittämistyöstä."

Päivi Kekäle on henkeen ja vereen urheiluihminen. Rakas harrastus on lentopallo, jossa hän jatkuvasti myös kilpailee. Toinen kiinnostuksen kohde ovat formulat ja liiton johtokunnan lähtiäisiksi luovuttamalle matkalahjakortille löytyykin heti kohde: F1 -kilpailut Monzassa.

Toki hiihtolajitkin ovat Päivi Kekäleen tiukassa seurannassa. "Niitä ilon hetkiä on ollut monta, jotka ovat saaneet silmäkulmat kostumaan. Kaikkia aikojen kuluessa olleita ei heti muistakaan. Hannu Mannisen kultamitali MM-kisoista oli viime talven kohokohtia ja tällä kaudella Janne Ahosen viides mäkiviikon voitto," Kekäle sanoo.

Urheilun parissa Päivi Kekäleen työ jatkuu edelleen, kun hän siirtyy Suomen Olympiakomitean palvelukseen, vain yhtä kerrosta ylemmäksi SLU-talon kerroksissa. "Täydessä tikissä lähden eteenpäin. Olen tyytyväinen, että minulla oli rohkeutta näin pitkän ajan jälkeen luopua tutusta ja turvallisesta ja ottaa uusi haaste vastaan. Nyt on opittava uusia asioita ja löydettävä oma paikka uudessa yhteisössä."