30.11.2007← Takaisin

Oberstdorf jää pois Tour de Skin ohjelmasta

Oberstdorfissa ei kilpailla maastohiihdon Tour de Skin osakilpailuita 1.-2. tammikuuta. Kiertueen kilpailujen määrä pysyy kuitenkin kahdeksassa.

TV-sopimusten kanssa kamppaillut Saksan Hiihtoliitto DSV halusi järjestää viidennen osakilpailun 2. tammikuuta, mutta ei 1. tammikuuta. TV-sopimusasioiden kuntoon saamisesta huolimatta DSV ei kuitenkaan halunnut järjestää kuin yhden kilpailun. Vain yhden kilpailun järjestäminen ei Kansainväliselle hiihtoliitolle (FIS) käynyt.

"FIS yritti pitkään löytää ratkaisun DSV:n kanssa, että olisimme saaneet pidettyä kilpailut suunnitellusti Oberstdorfissa. Valitettavasti DSV piti kuitenkin kiinni kannastaan, että he järjestäisivät vain yhden kilpailun 2. tammikuuta. Tour de Skin kokonaiskiertueen kannalta 1. tammikuuta järjestettävän osakilpailun pudottaminen ohjelmasta ei ollut vaihtoehto", FIS:n maastohiihdon johtaja Jürg Capol sanoi.

Kansainvälinen hiihtoliitto neuvottelee parhaillaan useiden järjestäjien kanssa Oberstdorfin osakilpailuiden järjestämisestä toisaalla. Uusi kisajärjestäjä Tour de Skin neljännelle ja viidennelle osakilpailulle vahvistuu FIS:n mukaan lähipäivinä.

Lisätietoja Tour de Skistä: www.tour-de-ski.com