16.4.2007← Takaisin

Magnar Dalen linjaa teesinsä Valmentakerhon kevätseminaarissa

Valmentajakerhon kevätseminaari järjestetään Vuokatissa 27. - 29.4.2007. Perjantaina ja lauantaina ohjelmassa on päivitysjakso A- ja B-tason valmentajille. Lauantain ja sunnuntain kevätseminaariohjelmassa on monipuolisia luentoja ja yhteenvetoja kuluneesta kaudesta keskustelujaksoineen.

Varsinaisen kevätseminaarin aikana lauantaina ja sunnuntaina ruoditaan perinpohjaisesti Sapporon menestys ja menestymättömyys. Samalla käydään läpi nuorten MM-kisojen, pohjoismaisten PM-kisojen ja olympiafestivaalien yhteenvedot ja katsotaan, mitä maajoukkueen taustalta on tulossa.

Lisäksi Suomen maajoukkueen päävalmentaja Magnar Dalen esittäytyy valmentajakunnalle ensimmäistä kertaa nykyisessä tehtävässään ja linjaa omia teesejään suomalaisen valmennuksen ke

hittämiseksi sekä vertailee kokemuksiaan suomalaisen ja muun pohjoismaisen valmennuksen välillä. Dalenin osuus tulkataan suomeksi. Maajoukkueen valmentaja Eero Hietanen taasen vertailee kokemuksiaan yhteistyöstään suomalaisen valmennuksen ja Magnar Dalenin kanssa.

Yksittäisenä valmennuksellisena sisältönä käydään läpi kokemuksia tämän kauden sprinttiryhmän harjoituksista ja siitä kuinka näitä oppeja pitäisi käyttää myös normaalimatkojen hiihtäjien suorituskykyharjoituksissa. Tämän osuuden yhteydessä valmentajat pääsevät myös henkilökohtaisesti kokemaan ja kokeilemaan harjoitusten vaikutusta.

Rauno Kaukokari, entisenä Valmentaja-kerhon puheenjohtajana, aluevalmen-tajana ja lukemattomien urheilijoiden henkilökohtaisena valmentajana kertoo omassa osuudessaan hyvän valmennussuhteen luomisesta käytännössä.

Ilmoittaudu pikaisesti mukaan! Ohjelma, hinnat ja ilmoittaumisohjeet alla olevasta linkistä.

Lisätietoja: /maastohiihto/koulutus/valmentajakerho/kevatseminaari_2007/