15.11.2007← Takaisin

Maastohiihto tarttui härkää sarvista - Kultakuume-kampanjalla haetaan tukea menestyksen taustoihin

Kun Suomen Hiihtoliiton maastohiihdon lajilinja ilmoittaa tavoitteekseen saada 1000 uutta yhteistyökumppania ja sitä myöten 200 000 euroa, lukuihin ei ole lipsahtanut pari nollaa liikaa.

Kyse on Hiihtoliiton ja liikelahjoihin erikoistuneen Axel & Rose Oy:n yhteisestä projektista, joka on huippu-urheilussa ainutlaatuinen.

Kultakuume-kampanjassa tuotteena on Minna Niemen suunnittelema laadukas puinen design-tarjotin, joista jokainen on yksilöity numeroimalla. Puuhun on kauniisti laseroitu Kultakuume-logo sekä maastohiihdon henkilökohtaisten matkojen olympiavoittajien nimet, voittovuodet ja –matkat.

Kultakuume-tarjottimen myyntihinta on 490 euroa. Tavoitteeksi asetettu tuhat tarjottimen ostanutta yritystä tarkoittaisi, että maastohiihdon huippu-urheilussa kansainvälisen menestyksen kannalta elintärkeän suksi- ja lihashuollon sekä A-maajoukkueen leirityksen tukemiseen saataisiin huikeat 200 000 euroa. Maastohiihdon A-maajoukkueen tavoitteena on nousta maiden cupissa kolmen parhaan joukkoon, mikä vaatii hyvän valmennuksen lisäksi hyvää suksi- ja lihashuoltoa.

”Norjan A-maajoukkueella on kolme päätoimista suksihuoltajaa sekä kuusi huoltajaa puolen vuoden työsopimuksella. Lisäksi heillä on yks päätoiminen suksihioja, yksi lääkäri ja kaksi fysioterapeuttia. Ruotsilla vastaavasti on kolme päätoimista huoltajaa, viisi huoltajaa puolen vuoden työsopimuksella sekä päätoiminen suksihioja, fysioterapeutti ja lääkäri. Meillä on tällä hetkellä päätoiminen huoltopäällikkö sekä neljä huoltajaa viiden kuukauden työsopimuksella, fysioterapeutti ja lääkäri. Pysyäksemme mukana kehityksessä ja tavoitteessamme meidän on pystyttävä panostamaan huoltoon selvästi enemmän”, Suomen Hiihtoliiton maastohiihdon lajijohtaja Per-Ole Lindell sanoo.

Mieto kampanjan suojelijana

Myyntityöstä kampanjassa vastaa puolankalainen Axel & Rose Oy ammattitaitoisella myyntiorganisaatiollaan. Kampanjan suojelijana on suomalaisen maastohiihdon legenda, kansanedustaja Juha Mieto. Mieto lähti mukaan mielellään.

”Tässä ollaan todella oikealla asialla, että ollaan itse varainhankinnassa aktiivisina. On erinomaisen hyvä asia, että otetaan vastuuta rahan hankkimisesta. Näin sen pitää ollakin. Tuotteena tarjotin on erinomainen idea firmoille esimerkiksi kokoustiloihin, joissa tarjotin on konkreettisesti käytössä”, Mieto kehui ja toivoi yritysten tarttuvan tilaisuuteen.

Viime viikolla käynnistynyt tarjottimen myynti on osa Vancouver 2010 Kultakuume –projektia, jolla pyritään varmistamaan suomalaisten menestys seuraavissa olympialaisissa. Hiihtoliitto ja Axel & Rose Oy ovat asettaneet loppuvuoden tavoitteekseen 300 myytyä tarjotinta.

Lue lisää Kultakuume-kampanjasta: http://www.hiihtoliitto.fi/maastohiihto/kultakuume-kampanja/