30.10.2007← Takaisin

Maastohiihto palaa omalla osastolla SkiExpoon

Suomen Hiihtoliiton maastohiihdon lajilinja on monen vuoden tauon jälkeen omalla osastollaan vahvasti mukana Pohjoismaiden suurimmilla talviurheilumessuilla SkiExpossa Helsingissä 2.-4. marraskuuta. Suomen Hiihtoliiton maastohiihdon osastolla esitellään monipuolisesti lajin tarjoamia mahdollisuuksia ja toimintaa.

Messuvieraat pääsevät tutustumaan Hiihtoliiton hiihtonetti-sivustoon (www.hiihtonetti.fi), joka antaa arvokasta tietoa latujen kunnosta ja hiihto-olosuhteista. Tiedot Hiihtonettiin saadaan WM-datan mSki-latutilapalvelusta. mSki-palvelu on käytössä jo nyt useilla paikkakunnilla, ja uusimpana Rovaniemi ottaa sen käyttöön talven saapuessa.

Jari Niemisen voiteluvinkkejä tarjolla

Maastohiihdon osastolla on myös monenlaista infoa nuoriso-, harraste- ja terveysliikuntatoiminnasta, Kunnossa 12 kuukautta –ohjelmasta sekä seuratoiminnan kehittämisestä. Osastolla esittäytyvät massahiihtoranking-järjestäjät, joista uusin tulokas on Jyväskylässä 15. maaliskuuta ensimmäistä kertaa järjestettävä naisten hiihtotapahtuma ISC-LadySki. Nuorten suurtapahtumista vahvasti esillä ovat  Hopeasompa ja elokuun alussa Lohjan Kisakalliossa järjestettävä Nuorten Juhlakarnevaali.
    Voiteluvinkkejä ja –tietoa on tarjolla maastohiihdon A-maajoukkueen huoltoryhmään kuuluvalta Jari Niemiseltä, joka muun muassa esittelee perjantaina ja lauantaina voitelua sekä lavalla että Hiihtoliiton osastolla.
    ”Jari opastaa ja antaa vinkkejä voitelusta sekä vasta-alkajille että pidemmälle ehtineille. Helppojen voiteluiden kuten pikavoiteluiden ja teippien lisäksi vaikeammasta päästä on pulverin laitto”, maastohiihdon lajijohtaja Per-Ole Lindell kertoo.

Käynnissä Suomen suurimmat tavara-arpajaiset

Messuilla käymällä voi myös päätyä henkilöauton omistajaksi, jos onni suosii Hiihtoliiton 100-vuotis juhlavuoden kunniaksi järjestettävissä Kultakuume-arpajaisissa. Kyseessä ovat Suomen suurimmat tavara-arpajaiset, sillä palkintoina on muun muassa yhteensä 21 henkilöautoa. Arpoja on yhteensä 3 000 000 kappaletta. Netissä viiden euron hintaan lunastettavia arpoja on saatavilla Hiihtoliiton osastolla hiihtojunioreilta, jotka vierailevat myös Hiihtoliiton yhteistyökumppanin Saariselän osastolla.

Hiihtoliiton maastohiihdon osasto on 6 C 5.

Lisätietoja SkiExposta: www.skiexpo.fi