27.8.2007← Takaisin

Maajoukkuehiihtäjiäkin kepein jaloin sauvakävelemään Saariselälle

Maajoukkuehiihtäjienkin jalat ovat kepeät Saariselällä elo-syyskuun vaihteessa. Saariselän ja Suomen Hiihtoliiton yhteistyössä 31.8.-2.9. toteuttama sauvakävelytapahtuma ottaa räväkän startin kauneimpaan ruskaan.

Tapahtuma järjestetään yhteistyössä Saariselän Tunturihotellin ja Holiday Club Saariselän kanssa. Maajoukkuehiihtäjistä mukana ovat Aino-Kaisa Saarinen, Mona-Liisa Malvalehto, Sami Jauhojärvi, Martti Jylhä, Kalle Lassila ja Matias Strandvall.

”Meille tämä on mukava avaus Saariselän ruskaan, jossa perinteisesti retkeillään tunturimaisemassa luonnon vaihtuvaa väriloistoa ihaillen. Teemme Hiihtoliiton ja maastohiihdon kanssa näissä maisemissa yhteistyötä ympärivuotisesti, mikä tarjoaa myös kuntoilijoille oivan mahdollisuuden päästä tapaamaan hiihtäjiä ja saada esimerkkiä omaan harjoitteluun ja kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin”, Pohjois-Lapin Matkailu Oy:n toimitusjohtaja Sanna Kortelainen sanoo.

Menossa mukana on myös maastohiihdon entinen päävalmentaja Reijo Jylhä, joka luennoi tapahtuman avauspäivänä perjantaina sauvakävelyn merkityksestä terveysliikuttajana sekä liikunnan merkityksestä hyvinvointiin ja jaksamiseen.

Lauantaina ohjelmassa on kuntotestausta, jonka lomassa maajoukkuehiihtäjistä ainakin Sami Jauhojärvi ja Aino-Kaisa Saarinen antavat halukkaille vinkkejä ja neuvontaa. Myöhemmin lauantaina ohjelmassa on sauvakävelylenkki maajoukkuehiihtäjien johdolla.

”Urheilijat vetävät omia ryhmiään ja antavat ohjausta tekniseen suoritukseen” , Jylhä kertoo.

Saariselän ja maastohiihtäjien yhteistyö tuo nyt kuntoilijoille oivan mahdollisuuden päästä tapaamaan hiihtäjiä ja saada samalla intoa ja vinkkejä omaan harjoitteluun ja kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin.
” Perinteiseen patikointiin saa uutta näkökulmaa, vaihtelua ja halutessaan lisää tehoakin.
Liian vakavaksi hommaa ei kuitenkaan haluta vetää – sillä hyvä lappilainen ruoka, kylpylänautintoja, tanssia ja iltaviihdettä unohtamatta on Saariselällä vähintään yhtä tärkeää”, Kortelainen muistuttaa.

Vancouver-ryhmä leireilee Saariselällä 27.8.-2.9.

Lisätietoa Kepein jaloin –sauvakävelytapahtumasta ja ilmoittautumislomake:

www.tunturihotelli.fi/kepeinjaloin