5.1.2008← Takaisin

Lumetustyöt jatkuvat Vantaan SM-maastoissa

3.1.2008

Vantaan SM-maastoissa lumitykit pystyivät aloittamaan työt muutaman viikon tauon jälkeen. Eilen 2.1.2008 klo 16.30 käynnistettiin seitsemän lumitykkiä pakkasten alettua.

Hakunilassa mittari näytti -3,5C ja se merkitsi sitä, että kaikki tykit pystyttiin ottamaan käyttöön. Tykitysarsenaalia on jopa lisätty viidestä seitsemään tykkiin ja tällä järjestäjät uskovat voivansa saada vähintään 2,5 km:n ladun ja stadionalueen kisakuntoon. Joulukuun 5. päivä avattu 2,7 km latu ehti sulaa hiihtäjien alta lähes kokonaan, joten työ alkoi käytännössä katsoen alusta.

” Tällä hetkellä tavoitteemme on on saada 2,5 km:n lenkki hyvin lumetettua ja sen lisäksi kohtuullisesti testi- ja lämmittelylatua entiselle hiihtostadionille, jonka vieressä poolikopit ovat. 2,5 km:n latu sisältää sprinttilatujen lumetuksen. Katsoin juuri sääennustetta ja se tukee em. tavoitetta,” kertoo Vantaan SM-kisojen järjestelytoimikunnan puheenjohtaja Seppo Luukkonen.

Lumitilanteesta tietoja päivittäin SM-hiihtojen kotisivuilla: http://www.vantaanhiihtoseura.fi/SM2008/index.html