21.10.2009← Takaisin

Kilpailulisenssit ja Skipassit lunastettavissa kaudelle 2009 - 2010

Marraskuussa alkavan kilpailukauden lisenssit ja Skipassit ovat myynnissä netissä. Kilpailulisenssi on pakollinen kansallisessa ja sitä ylemmässä kilpailutoiminnassa. Piriikunnallisella ja seuratasolla kilpailevat harrastajat voivat lunastaa itselleen Skipassin.

Lisenssin lunastus tapahtuu netin kautta. Lisenssihinnat löytyvät täältä.

Vakuutus on kilpailutoiminnassa pakollinen. Mikäli kilpailija ei halua lunastaa vakuutusta lisenssin yhteydessä, hän voi ostaa vakuutuksettoman lisenssin ja ilmoittaa oston yhteydessä tiedon, että hänellä on itse järjestetty vähintään lisenssivakuutusta vastaava vakuutusturva. Liittoon ei tarvitse toimittaa oman vakuutuksen vakuutustodistusta. Skipassiin sisältyy aina ryhmävakuutus.

Muistutuksena, että kaudella 2009 - 2010 maastohiihdon FIS-lisenssi on pakollinen kaikissa kotimaan FIS-kisoissa. Tämä koskee myös yleisen sarjan henkilökohtaisia SM-kisoja, jotka ovat viime talven tapaan FIS-kisoja. Muissa kotimaan FIS-kisoissa myös 20-vuotiaiden sarjoissa hiihtävät tarvitsevat FIS-lisenssin.

FIS-lisenssin hinta on vuoden loppuun saakka 25 euroa ja kolminkertaistuu vuoden vaihteen jälkeen 75 euroon. Jotta urheilija voi osallistua Kansainvälisen hiihtoliiton FIS:n alaisiin kilpailuihin, tulee allekirjoittaa myös FIS-julistus. Rekisteröinti FIS-listalle tehdään, kun maksu on suoritettu ja julistus allekirjoitettu.

FIS-listalle ilmoittautumisesta, FIS-julistuksesta ja FIS-koodeista löytyy lisää tietoa täältä.