15.4.2008← Takaisin

Kauden menestyjiä ja 100-vuotiasta Hiihtoliittoa juhlittiin Helsingissä

Nuoret mitalistit olivat pääosassa, kun Helsingissä juotiin jo perinteeksi tulleita Suomen Hiihtoliiton keväisiä kakkukahveja tiistaina 15. huhtikuuta.

Vaikka yleisessä sarjassa käytiin viime talvena ainoastaan lentomäen MM-kilpailut, menestyjiä riitää. Paikalla oli toistakymmentä mitalistia ja maailmancupin kärkinimeä: MM-hopeamäkihyppääjät Janne Happonen ja Matti Hautamäki, nuorten MM-pronssimitalisti yhdistetystä, Janne Ryynänen, U23 sarjassa nuorten MM-hopeaa ja pronssia ottanut Silja Tarvonen ja saman sarjan pronssimitalisti Mari Laukkanen, nuorten MM-viestin pronssijoukkue Satu Annila, Johanna Heinänen, Krista Lähteenmäki ja Kerttu Niskanen, vammaishiihdon maailmancupin kolmas Ilkka Tuomisto ja Kalle Leinonen, joka oli freestylen half pipen maailmancupin kakkonen tänä vuonna.

Maastohiihdon maailmancupin toisen kerran peräkkäin voittanut Virpi Kuitunen oli lähettänyt tilaisuuteen tervehdyksen. Hän ei päässyt paikalle, koska oli samaan aikaan selän magneettikuvauksessa. Kuitunen välitti tiedon, että mitään syytä ei ole huoleen, kyseessä oli kontrollikuvaus.

Suomen Hiihtoliiton toimitusjohtajan Jari Piiraisen haastattelussa voitiin todeta, että hiihtolajeissa menestyneet ovat kaikki myös muuten edustuskelpoista porukkaa, positiivisia nuoria joilla on sana hallussaan, vaikka kaikilla ei edes ole vielä kovin paljon kokemusta huippu-urheilijan arjen tästä puolesta.