1.4.2005← Takaisin

Jukka Hartonen ja Erkki Hulkkonen Vuokatin Urheiluopiston kehitystyöhön

Vuokatin Urheiluopisto ja Suomen Hiihtoliitto panostavat opiston toiminnan kehittämiseen ja olosuhteiden parantamiseen.

Suomen Hiihtoliitosta tuli viime vuonna toteutetun järjestelyn myötä Vuokatin Urheiluopistoa hallinnoivan Vuokatin Säätiön ainoa taustayhteisö. Suomen Hiihtoliitto on 100-prosenttisesti sitoutunut opiston uuteen strategiaan, jonka tavoitteena on saada opiston toiminta uuteen kasvuun ja parantaa olosuhteita merkittävästi vuoteen 2010 mennessä. Toimintavuosi 2004 oli ennätyksellinen opiston 60-vuotisessa historiassa majoitusvuorokausien määrän yltäessä liki 50.000:een.

Kasvun strategiaan ja taustayhteisöjärjestelyyn liittyen Suomen Hiihtoliitto on palkannut liikuntaneuvos Erkki Hulkkosen puolipäiväiseksi projektijohtajaksi 1.4.2005 ja 31.5.2006 väliseksi ajaksi tehtävänään urheiluopiston kehittäminen ja yhteiskuntasuhteet. Hulkkonen on toiminut aiemmin 10 vuotta Kainuun Liikunnan toiminnanjohtajana.

Vuokatin Urheiluopisto on palkannut KTM Jukka Hartosen 1.6.2005 alkaen perustettuun opiston rahoitusjohtajan tehtävään. Hartonen on viimeksi toiminut Amer Sports konserniin kuuluvassa Suunto Oy:ssä Business Controllerina. Hartonen tunnetaan myös entisenä maajoukkuehiihtäjänä.