5.2.2008← Takaisin

ISC LadySki on uudenlainen hiihtotapahtuma naisille

Maaliskuun 15. päivänä järjestetään Jyväskylän Laajavuoressa ensimmäistä kertaa naisten oma kunto- ja virkistystapahtuma suksiteemoin, ISC LadySki.

Siitä on tarkoitus tehdä kunnostaan ja hyvinvoinnistaan huolehtiville naisille vuosittainen, valtakunnallinen hiihto- ja kohtaamispäivä.

Uuden tapahtuman taustavoimana on 100-vuotisjuhlavuottaan viettävä Suomen Hiihtoliitto ja sen käytännön toteutuksesta vastaa jyväskyläläinen Huhtasuon Hiihto 2000. Keskisuomalaiset vaikuttajat ovat ottaneet innolla vastaan uuden, naisille suunnatun tempauksen. ISC LadySkin päätoimikuntaan ovat lupautuneet Keski-Suomen maakuntajohtaja Anita Mikkonen, kansanedustajat Susanna Huovinen, Anne Kalmari, Aili Paloniemi, Tuula Peltonen ja Henna Virkkunen ja Jyväskylän kaupunginvaltuuston varapuheenjohtaja Katja Sorri. Mediaa päätoimikunnassa edustavat Keskisuomalaisen varapäätoimittaja Inkeri Pasanen ja Radio Keski-Suomen päällikkö Eila Honkavaara ja liikuntajärjestöjä SVOLI:n puheenjohtaja Kirsti Partanen, Kunnossa Kaiken Ikää - kenttäpäällikkö Kaisa Saarentola sekä Huhtasuon Hiihto 2000:n Sirpa Floor, Keski-Suomen Hiihdon Mira Kaikkonen ja Keski-Suomen Liikunnan Kaija Hakaniemi. Laajavuoren hotelleja edustavat Laajarin Tuula Paananen ja Rantasipi Laajavuoren Sirpa Läntinen. Suomen Hiihtoliittoa päätoimikunnassa edustavat johtokunnan jäsen Sirpa Korkatti ja maastohiihtovaliokunnan varapuheenjohtaja Satu Kalajainen.

ISC LadySki tarjoaa erilaisia vaihtoehtoja. Laajavuoren maastossa hiihdettävien 10 tai 20 km:n hiihtolenkin ohella voi valita suksihauskanpitoreitin, jossa on ohjattua hiihtohauskaa ilman ajanottoa. Kaikilla reiteillä on tarjolla huoltoa niin hiihtäjälle kuin välineillekin ja palkintoja arvotaan kaikkien kesken. Ne jotka haluavat parantaa tekniikkaansa, voivat osallistua hiihtokouluun, myös suksien voiteluoppia on tarjolla.

Viihteestä ISC LadySki iltapäivän aikana vastaa Teatteri Eurooppa Neljä. Se on pääesiintyjänä myös Rantasipi Laajavuoren iltajuhlassa, johon naisten lisäksi ovat tervetulleita myös miehet.

Lisätietoja ISC LadySki tapahtumasta:

www.huhtasuonhiihto2000.fi/ladyski ja

www.hiihtoliitto.fi/maastohiihto/harrasteliikkujat/ladyski