16.1.2008← Takaisin

Ilkka Tuomisto tavoittelee palkintopallisijoja vammaishiihdon maailmancupin avauksessa

Vammaishiihdon ja –ampumahiihdon maailmancup alkaa perjantaina Saksan Isnyssä, jossa Suomen joukkueen Ilkka Tuomistoa ja Jarmo Ollanketoa odottavat leudot kelit. Lämpimistä säistä huolimatta paikkakunnalle satoi lunta alkuviikosta niin, ettei kilpailuja tarvinnut siirtää toisaalle.

”Luottavaisin mielin lähden reissuun, mukava nähdä ja mitata taso maailmancupissa. Palkintopallisijoja tavoitellaan molemmilla matkoilla. Alkutalven ongelmista on menty eteenpäin, olen saanut kroppaa kuntoon ja käynyt vähän kansallisia kisojakin”, maastohiihdossa kilpaileva Hiihtoliiton Vancouver-ryhmään kuuluva Tuomisto sanoo.

Näkövammaisten sarjassa kilpaileva Ollanketo osallistuu maastohiihdon lisäksi myös ampumahiihdon kilpailuihin.

Isnyssä kilpaillaan perjantaina maastohiihdon keskimatkalla, lauantaina ampumahiihdossa 7,5 kilometrillä, sunnuntaina ampumahiihdon takaa-ajossa ja 22. tammikuuta maastohiihdon pitkällä matkalla. Sen jälkeen joukkueet siirtyvät Suomeen ja Vuokattiin, jossa maailmancup jatkuu.

Vuokatissa on mukana myös Maija Löytynoja, joka jättää vielä Isnyn kilpailut väliin.

Kilpailujen järjestäjän nettisivut: http://www.wsv-isny.de/