27.10.2009← Takaisin

Huoltokoulutukseen haetaan suksia voideltaviksi

Hiihtoliiton II-tason huoltokoulutusryhmä osallistuu Vuokatissa järjestettäviin Skandinavia-cupin, Pohjola-cupin ja St1-cupin kisoihin 18. - 20.12.2009 voitelemalla halukkaille kilpailijoille sukset.

Suomen Hiihtoliiton järjestämä II-tason huoltokoulutus toteutetaan kerran vuodessa kahdessa jaksossa Vuokatin Urheiluopistolla. Ensimmäinen jakso käydään lokakuussa ja toinen jakso joulukuussa samaan aikaan, kun Vuokatissa järjestetään Skandinavia-cupin kilpailut.

Huoltokoulutukseen kuuluu kilpailutilanteessa tapahtuvaa voitelua voidetesteineen kalibroiduilla suksilla, joilla yritetään löytää paras mahdollinen luisto- ja pitovoitelu. Kurssin onnistumiseksi ja läpi viemiseksi huoltokurssi hakee suksia, jotka voidellaan tehtyjen voidetestien perusteella. Voiteina käytetään Hiihtoliiton poolisopimuksessa olevia voiteita ja kurssilla on kaksi Hiihtoliiton A-maajoukkueen huoltomiestä mukana varmistamassa, että testit ja voitelut onnistuvat. Kisavoitelut ovat maksulliset ja voitelurahoilla maksetaan käytetyt voiteet voidefirmoille.

Lisää voi tiedustella kurssin vetäjältä Jari Niemiseltä, 040 739 9655, jari.nieminen@ppp.inet.fi ja ilmoittaa voiteluun tulevista suksista.