12.10.2009← Takaisin

HIIHTOLIITON HALLINTO UUDISTETAAN

Hiihtoliiton eri lajien toiminta järjestetään lajiyhdistyksiin. Hiihtoliitto piti lauantaina 10.10.2009 Jyväskylässä maastohiihdon sekä mäkihypyn ja yhdistetyn seurakokoukset. Samassa yhteydessä kokoontui myös Hiihtoliiton liittovaltuusto.

Kokousten yhteisenä teemana oli liiton hallinnon järjestäminen lajiyhdistyksiin perustuvalle mallille ja liiton taloudellinen tilanne. Seurakokoukset keskustelivat hallinnon ja talouden järjestelyistä vilkkaasti ja monipuolisesti eri näkökantoja esittäen. Liittovaltuusto velvoitti liiton johtokunnan valmistelemaan lajiyhdistyksiin perustuvan hallintomallin pikaisesti.

Hiihtoliiton liittovaltuusto valitsi liitolle uuden puheenjohtajan ja johtokunnan sen jälkeen kun oli todettu, että puheenjohtaja ja johtokunta eivät enää nauttineet liittovaltuuston luottamusta.

Hiihtoliiton liittovaltuuston kokouksessa liiton puheenjohtajaksi valittiin vuorineuvos Matti Sundberg. Johtokunnan jäseniksi valittiin Tatu Lehmuskallio (alppilajit), Tauno Palotie (alppilajit), Perttu Huusko (maastohiihto), Börje Norrgård (maastohiihto), Ari Nurminen (maastohiihto), Eero Reijonen (maastohiihto), Mauri Haataja (mäkihyppy ja yhdistetty) ja Ilkka Tiilikainen (mäkihyppy ja yhdistetty).

Lisätietoja: toiminnanjohtaja Juha Viertola, puh. 050 64 222.