12.1.2008← Takaisin

Hiihtoliiton 100-vuotisjuhlaviesti starttasi Finlandia-hymnin soidessa

Vantaan SM-kisat antoivat upeat puitteet Suomen Hiihtoliiton 100-vuotisjuhlaviestin lähdölle. Viesti starttasi Hakunilan uudelta hiihtostadionilta kaupunginhallituksen puheenjohtajan Tapani Mäkisen vetämänä 100-hengen mieskuoron laulaessa Finlandiaa.

Suomen Hiihtoliiton 100-vuotiseen toiminnan kunniaksi hiihdetään jälleen juhlaviesti ympäri Suomen. Viesti starttasi Vantaan SM-kisoista 12. tammikuuta ja päättyy maaliskuun lopussa maastohiihdon, mäkihypyn, yhdistetyn ja pujottelun SM-kisoihin Kuusamoon.
Vantaan Hakunilan hienolla hiihtostadionilla oli juhlaviestin lähdössä monipuolista ohjelmaa, joka samalla avasi toisen SM-kisapäivän. Hakunilan seurakunnan kirkkoherran Reijo Liimataisen siunauksella aloitetussa tilaisuudessa oli ohjelmaa vakavasta nuorekkaan iloiseen. Kaupungin valtuuston puheenjohtajan Tapani Mäkisen, SM-kisajärjestäjien edustajan Satu Kalajaisen ja Hiihtoliiton toimitusjohtajan Jari Piiraisen puheenvuorojen jälkeen vuoroon pääsi uskomaton äänitaituri, Suomen Talent -kilpailun äskettäin voittanut Beat Boxing/Aleksi "Allu" Vähäpassi, joka on lähituntumassa sijaitsevan Sotungin lukion oppilas.
Varsinainen juhlaviestin lähtö oli näyttävä. Ryhmän kokoonpano kuvastaa hyvin Vantaan kaupungin erinomaisen myönteistä suhtautumista hiihtoon ja SM-kisoihin. Pääryhmää veti kaupunginvaltuuston puheenjohtaja Mäkinen ja ryhmässä hiihti iso joukko valtuutettuja ja kaupungin johtoon kuuluvia. Airueina hiihti neljä nuorta hiihtäjää, Samuli Oinonen ja Pauliina Luukkanen Vantaan Hiihtoseurasta ja Emma Nuutinen ja Teemu Sillantaus Rekolan Raikkaasta.

Ryhmän menoa siivitti sykähdyttävän komeasti esitetty Finlandia-hymni. Hakunilan stadionille oli kerätty 100-hengen mieskuoro, joka oli kerätty Korson mieslaulajista, Tikkurilan Mieskuorosta, Vanaan laulusta ja Finnairin mieskuorosta. Kuoroa johti Jarmo Ahvenainen.

Viestin seuraava vaihtotapahtuma on Helsingissä Paloheinässä 15. helmikuuta klo 18.