20.11.2007← Takaisin

Heikkinen korvaa Jauhojärven Beitostölenissä

Suomen joukkueeseen maastohiihdon maailmancupissa Norjan Beitostölenissä on tullut muutos. Matti Heikkinen korvaa Sami Jauhojärven.

Vielä lokakuun lopulla sairastetusta keuhkokuumeesta kuntoutuva Jauhojärvi katsoi parhaimmaksi jättää kilpailureissun väliin ja keskittyä harjoitteluun kotimaisemissa muun muassa jo Beitostölenin jälkeen käytäviä Rukan maailmancupin kilpailuja ajatellen.

”Haluan varmistaa, että Rukalla tulee onnistuneet suoritukset. Jos matkustaisin Beitostöleniin, se olisi viisi päivää pois Rukalle valmistautumisesta. Tällä hetkellä tunne siitä, että pystyy tekemään täyspainoisen suorituksen, ei ole sataprosenttinen. Beitostölenissä olisi kyllä kiinnostanut viesti ja siinä perinteinen osuus, mutta vapaalla hiihtotavalla ei ole sitä varmuutta, mitä maailmancupissa pitää olla”, vielä perinteisellä selvästi paremmin kansainvälisesti pärjännyt Jauhojärvi sanoi.

”Oletan, että Matti (Heikkinen) on nyt vapaalla hiihdettäessä parempikuntoinen kuin meikäläinen. On hyvä, että Matti saa nyt mahdollisuuden”, Jauhojärvi sanoi.

Miehet hiihtävät Beitostölenissä lauantaina 15 kilometriä vapaalla. Rukalla 1.-2. joulukuuta ohjelmassa on ensin sprintti ja toisena päivänä 15 kilometriä perinteisellä.

Jauhojärven keuhkokuumeesta toipumisesta lisää:

Suomen joukkue Beitostölenissä:
Naiset: Virpi Kuitunen Kangasniemen Kalske, Pirjo Muranen Ounasvaaran Hiihtoseura, Riitta-Liisa Roponen Joutsan Pommi, Aino-Kaisa Saarinen Joutsan Pommi, Riikka Sarasoja Lappeen Riento. Varalla: Anne Mäkinen Tarvasjoen Urheilijat.
Miehet: Matti Heikkinen Joutsan Pommi, Teemu Kattilakoski Alavieskan Viri, Juha Lallukka Kouvolan Hiihtoseura, Ville Nousiainen Kouvolan Hiihtoseura, Matias Strandvall If Minken.