17.11.2007← Takaisin

Hannu Koskivuori -mitali numero 23 Suomen Olympiakomitealle

Hannu Koskivuori -mitali numero 23 luovutettiin Suomen Olympiakomitealle lauantaina 17. marraskuuta Suomen Hiihtoliiton liittovaltuuston syyskokouksessa Kuopiossa.

Mitaleita jaetaan vuosittain yhdelle henkilölle tai yhteisölle tunnustuksena pitkäaikaisesta työstä suomalaisen hiihtourheilun hyväksi.

Ensi vuonna 100 vuotta täyttävä Suomen Hiihtoliitto haluaa Hannu Koskivuori-mitalilla onnitella samaan vuosimäärään jo tänä vuonna yltävää Suomen Olympiakomiteaa. Suomen Hiihtoliitto on huippu-urheilujärjestö ja sen urheilijat ovat olleet edustettuina talviolympiakisoissa ensimmäisistä vuonna 1924 Chamonix´ssa pidetyistä kisoista lähtien. Vuosien varrella he ovat saavuttaneet talviolympiakisoista yhteensä 112 mitalia, 34 kultaista 41 hopeista ja 37 pronssista. Mitaleita tuomassa on ollut yhteensä 42 urheilijaa. Nämä saavutukset kertovat paitsi yksilöiden huippusuorituksista, myös järjestöjen erinomaisesta yhteistyöstä.

Suomen Olympiakomitea määrittelee tehtäväkseen kehittää eettisesti kestävää ja kansainväliseen menestykseen tähtäävää suomalaista huippu-urheilua.

- Tähän tavoitteeseen Suomen Hiihtoliiton on helppo yhtyä. Uskon, että jatkuvalla hyvällä yhteistyöllä voimme toimia niin, että suomalaiset urheilijat tulevaisuudessakin saavuttavat mitaleita ja tuottavat mieliimme painuvia elämyksiä olympialaisissa talvikisoissa. Yhdessä toimien voimme myös vahvistaa huippu-urheilun eettistä pohjaa. Pystymme myös vaikuttamaan siihen millaiseksi huippu-urheilu tulevaisuudessa kehittyy ja millaiseksi sen asema muodostuu, sanoo Suomen Hiihtoliiton puheenjohtaja Jaakko Holkeri.