22.2.2013← Takaisin

Pyhäjärvi valmis nuorten SM-sprinttiin ja KLL-kisoihin

Viikonloppu tarjoaa kotimaassakin jännitystä parhaimmillaan, kun nuoret hiihtäjät kamppailevat hiihtomestaruuksista Pyhäjärven Honkavuorella lauantaina 23.2. SM-sprinttikilpailussa ja sunnuntaina 24.2. Koululiikuntaliiton mestaruushiihdoissa. Lauantaina ladulla kilpailee 469 hiihtäjää ja sunnuntaina puolestaan 665 hiihtäjää.

Hiihtotapana on molempina kilpailupäivinä perinteinen. Starttipistooli laukeaa lauantaina klo. 9.00, jolloin matkaan pääsevät M20-sarjan hiihtäjät. Lähes koko sprinttimatka (1050 m) on seurattavissa kilpailustadionilta. Päivän aikana mestaruudet ratkaistaan M20, M18, N20, N18 sekä M16 ja N16 sarjoissa. Sunnuntaina jatkamme kilpailua Koululiikuntaliiton mestaruushiihdoissa, joissa kilpailumatkoina ovat 3 km ja 5 km. Sunnuntaina ladulla nähdään Suomen nuoria kärkihiihtäjiä sekä miesten että naisten ikäluokissa 20, 18, 17, 16, 15 ja 14.

”Radat ovat vaativat, sisältäen sekä loivia että muutamia jyrkkäpiirteisiäkin kohtia. Radasta on saatu hiihtäjiltä hyvää palautetta. Radoissa on riittävästi leveyttä, loppusuora tullaan viimeisen 200 m matkalla loivaan ylämäkeen”, kilpailunjohtaja Kauko Tikkanen sanoo.
    Korkeuseroa SM-sprinttiradalla (1050 m) on 18 m, kokonaisnousua 27 m. Vastaavat lukemat 3 km ovat 22 ja 83 m, sekä 5 km 32 ja 146 m.

Kisasivut välittävät tietoa koko viikonlopun

Kilpailuviikonloppuun odotetaan yhteensä 1000–2000 katsojaa. Kilpailupaikalla ei peritä sisäänpääsymaksua, joten nyt kannattaa saapua paikalle kauempaakin. Kotiyleisölle tarjoamme tulospalvelun kilpailusivuillamme www.sm2013pyhajarvi.fi. Kilpailusivuilla julkaisemme myös kuumimmat uutiset ja tuoreimmat kuvat kilpailustadionilta. Lauantaina palkintojenjakotilaisuudessa Pyhäsalmen keskuskoululla on mahdollisuus katsoa kilpailutapahtumia kolmiulotteisena (3D) videona.

Honkavuoren kilpailukeskuksessa uurastaa lähipäivien aikana noin reilun 200 vapaaehtoisen talkootyöntekijän porukka. Organisaatioiden johtotehtäviin on tällä kertaa koulutettu paljon myös nuorempaa kalustoa. Pieni, mutta sitäkin yhtenäisempi kaupunki on jälleen kerran valmiina vastaanottamaan kilpailuviikonloppuun sekä hiihtäjät, huoltajat, kutsuvieraat, median sekä yleisön.

Tervetuloa viihtymään Pyhäjärvelle!

Kauko Tikkanen, kilpailunjohtaja, 0400-548 638