4.2.2014← Takaisin

Marathon Skier Cup -massahiihtosarja hiihdetään talvella 2014

Hankala alkutalvi on asettanut haasteita monille massahiihtojen järjestäjille ja Helsingin alueen Pääkaupunkihiihto jouduttiin valitettavasti peruttamaan tältä vuodelta. Kyseinen hiihto kuului myös uuden Marathon Skier -multimediajulkaisun nimeä kantavaan massahiihtosarjaan, jonka muut osakilpailut ovat Jämi42 ja Finlandia-hiihto. Marathon Skier Cup järjestetään tänä talvena ja Pääkaupunkihiihdon korvaa Jyväskylän Neljän Vuoren Hiihto.

Aikataulu Cupille on seuraava:

15.2. Jämi42 - matkana 42 km perinteisellä
    22.2. Finlandia-­hiihto - matkana 50 km perinteisellä
    29.3. Neljän Vuoren Hiihto - matkana 50 km perinteisellä

Jokaisen kisan 30 parasta saa pisteitä FIS:n maailmancupin mukaisesti miesten ja naisten sarjoissa. Marathon Skier Cup ei vaadi erillistä ilmoittautumista.

Miesten sarjassa palkitaan kymmenen parasta ja naisten sarjassa kuusi parasta hiihtäjää tavarapalkinnoin. Molempien sarjojen voittajat saavat myös rahapalkinnon. Marathon Skier ‐julkaisu tarjoaa voittajille matkan Maratonhiihdon EM-kisoihin Saksan Bodenmaisiin 2015. Palkinnot jaetaan Neljän Vuoren Hiihdon jälkeen paikan päällä.

Marathon Skier ‐näytelehti on luettavissa ja tilattavissa: www.marathonskier.com. Nettilehti sisältää mielenkiintoisia tarinoita maailman massahiihdoista, ihmisistä, välineistä, ravinnosta, matkailusta ja ilmiöistä. Lehti ilmestyy seitsemän kertaa vuodessa ja sisältää myös paljon aiheisiin liittyviä mukaansatempaavia videoita.