29.10.2016← Takaisin

Kyllönen ja Strandvall Suomen Cupin avauksen ykkösnimet

Kainuun Hiihtoseuran Anne Kyllönen ja IF Minkenin Matias Strandvall veivät vahvoilla esityksillään voitot kotimaisen maastohiihtokauden avanneessa Suomen Cupin sprintissä Vuokatissa.

Kyllönen hallitsi naisten sprinttiä karsinnasta lähtien, lähimmäksi finaalissa pääsivät IF Minkenin Andrea Julin ja Vuokattisport Clubin Ann-Mary Ähtävä. Ähtävä tuli maaliin neljäntenä, mutta nousi pykälän, kun kolmantena maaliin tullut Hanna Varjus pudotettiin finaalin viimeiseksi alkumatkalla tapahtuneen estämistilanteen vuoksi.

”Hyvä harjoitus, pääsin neljä kertaa aika reipasta vauhtia hiihtämään, mutta ei ihan vielä tarvinnut maksimeja laittaa kehiin. Samalla sain hyvän suksitestin. Haastava keli, mutta ihan hyvä suksi löytyi pakasta ja voiteluryhmä teki tosi hyvää työtä. Oli ilo hiihtää sillä suksella. Finaalissa lähdin hiihtämään reipasta vauhtia ja vähän katselin, miten tytöt siinä tulevat. Pyrin hiihtämään kivaa helppoa hiihtoa maaliin asti. Ekan nousun jälkeen kuikuilin, että missä siellä tullaan. Aika huoletta sain hiihdellä maaliin”, Kyllönen sanoi.

Miesten sprintissä Jämin Jänteen Ristomatti Hakola oli toinen ja Kouvolan Hiihtoseuran Lauri Vuorinen kolmas.

”Hyvää menoa, mielestäni parani erä erältä. Aika-ajo oli tosi raskas, jäi jotenkin todella isot hapot reiteen, mutta sitten alkoi kulkea. Taktisesti mielestäni voitin Ristomatin tänään. Ristomatti yritti iskeä heti alusta, maltoin peesata tarpeeksi pitkään ja iskin, kun aika oli kypsä. Tasatyöntökisoissa harvoin voitetaan ensimmäisillä metreillä, pitää malttaa. Olin päättänyt, että jyrkimpään kohtaan viimeiseen töntyrään isken, ja siinä onnistuin. Hyvä harjoitus, ja tästä on hyvä jatkaa eteenpäin”, Strandvall sanoi ja iloitsi myös kaikkiaan kolmesta IF Minkenin hiihtäjästä miesten finaalissa.

Sunnuntaina hiihdetään viestit vapaalla hiihtotavalla.

Kyllösen koko videohaastattelu: https://www.facebook.com/hiihdonsuomencup/videos/1822175014731381/
Strandvallin koko videohaastattelu: https://www.facebook.com/hiihdonsuomencup/videos/1822182138064002/

Hakolan kommentit: https://soundcloud.com/hiihtoliitto-1/suomen-cup-vuokatti-ristomatti-hakola
Julinin kommentit: https://soundcloud.com/hiihtoliitto-1/suomen-cup-vuokatti-sprintti-andrea-julin