24.10.2015← Takaisin

Hiihtoliiton talouden suunta on kääntynyt positiiviseksi

Suomen Hiihtoliiton taloustilanne on kääntynyt positiiviseksi. Viimeisten kahden vuoden aikana tulos on ollut hyvä ja Hiihtoliittoon palanneiden lajiyhdistysten velkoja on lyhennetty kyseisten vuosien aikana noin 250 000 eurolla.

Kotimaisten maailmancupkilpailujen Hiihtoliitolle jäävää ylijäämää on pystytty jakamaan pohjoismaisten lajien urheilutoimintaan 360 000 euroa päättyneellä tilikaudella. Hiihtoliiton kokonaisbudjetti on 8 miljoonaa euroa.

Hiihtoliitto on viimeisten parin vuoden aikana tehnyt useita toimenpiteitä taloustilanteen kääntämiseksi. Hiihtoliiton talouteen ovat merkittävästi vaikuttaneet kotimaan maailmancupkilpailujen onnistuminen sekä maastohiihdon hyvin kehittyvä kumppanitilanne.

”Parantunut tuloskehitys on osoitus Hiihtoliiton muutosprosessin etenemisestä. Se on seurausta tuotteistuksesta, onnistuneesta kumppanihankinnasta ja tarkemmasta kuluseurannasta”, Hiihtoliiton puheenjohtaja Jukka-Pekka Vuori kertoo.

Positiivisen tuloksen seuraukset näkyvät suoraan Hiihtoliiton lajien kehityksessä ja itse urheilutoiminnoissa.

”Positiivisen tuloksen kautta on pystytty allokoimaan talousresursseja tärkeimmän asian eli urheilun kehittämiseen maastohiihdossa, mäkihypyssä ja yhdistetyssä varmistaaksemme parhaan mahdollisen tuloksen omissa MM-kisoissamme 2017. Myös kuluvan tilikauden 2015–2016 talousnäkymä tiukasta markkinatilanteesta huolimatta näyttää positiiviselta”, lopettaa Vuori.