27.9.2014← Takaisin

Hannu Koskivuori -mitali Tarmo Ängeslevälle

Ylivieskalainen Tarmo Ängeslevä on palkittu Suomen Hiihtoliiton Hannu Koskivuori -mitalilla. Ängeslevä on ansioitunut pitkän linjan hiihtomies usealla hiihdon osa-alueella. Mitali luovutettiin Ängeslevälle Suomen Hiihtoliiton liittokokouksessa Helsingissä 27.9.2014.

Ylivieskalainen Tarmo Ängeslevä, 68, on ollut mukana hiihtourheilussa niin seura-, piiri- kuin liittotasolla mm. valmentajana, kouluttajana, teknisenä asiantuntijana ja luottamusmiehenä usean vuosikymmenen ajan. Ängeslevä oli Hiihtoliiton liittovaltuuston jäsen 12 vuotta, maastohiihtovaliokunnan jäsen kahdeksan vuotta ja johtokunnan jäsen kaksi vuotta. Työ hiihdon parissa jatkuu edelleen, etenkin hiihtoreittien homologointityönä. Ängeslevä on tälläkin hetkellä FIS:n nimeämä homologointitarkastaja viidellä paikkakunnalla Suomessa.

Suomen Hiihtoliiton liittovaltuusto on perustanut Hannu Koskivuori -mitalin jaettavaksi ansioituneelle hiihdon piirissä toimivalle henkilölle, yhteisölle tai järjestölle. Mitalissa on toisella puolella kuvattuna Hiihtoliittoa 18 vuotta johtaneen Hannu Koskivuoren figuuri ja toisella puolella on latu-uraan liittyen teksti: ”Latua avaten”. Mitalin on suunnitellut taiteilija Yrjö Lohko. Mitaleja on lyötetty 50 numeroitua kappaletta.

Hannu Koskivuori sai vastaanottaa nimikkomitalinsa ykköskappaleen SHL:n liittovaltuuston kokouksessa 24.11.1985. Tästä lähtien mitali on jaettu vuosittain.

Mitalin saajista päättää vuosittain toimikunta, johon kuuluvat Suomen Hiihtoliiton kunniapuheenjohtaja, puheenjohtaja, varapuheenjohtajat ja liittovaltuuston puheenjohtaja ja varapuheenjohtaja.

Hannu Koskivuori -mitalin saaneet:
    (kuolleet merkitty +)

2009 nro 25 Matti Pulli
    2010 nro 26 Alpo Peltola
    2011 nro 27 Leila Lepistö
    2012 nro 28 FIS (kv. hiihtoliitto)
    2013 nro 29 Seppo Heikkala
    2014 nro 30 Tarmo Ängeslevä