23.3.2018← Takaisin

Wanhat Hiihtoveikot ja Hiihtosiskot kokoontuvat toukokuussa Jyväskylässä

Wanhat Hiihtoveikot ja Hiihtosiskot kokoontuvat perinteiseen vuositapaamiseen ja vuosikokoukseen Jyväskylän Laajavuoreen torstaista perjantaihin 3. - 4.5.2018.

Tapaamisen muisteluteemoina ovat Falunin MM-hiihdot 1993 ja Lillehammerin talviolympialaiset 1994 sekä noiden vuosien ampumahiihdon OK- ja MM-kilpailut ja paralympialaiset Lillehammerissa 1994. Mitalisteja kutsutaan kunniavieraiksi.

Wanhat Hiihtoveikot ja Hiihtosiskot ry:llä on Hiihtoliiton eri lajiryhmistä, ampumahiihtäjistä ja paralympiahiihtäjistä noin 150 jäsentä, jotka ovat kansainvälisen tason toiminnassa mukana olleita kilpailijoita, valmentajia tai hiihtojohtajia.

Hiihtoliiton puheenjohtaja Markku Haapasalmi tuo tilaisuuteen Hiihtoliiton kuulumiset.  Urheilufysiologi Esa Hynynen KIHU:sta alustaa vuosikokouksen aiheella: ”Testitulosten hyödyntäminen kohti Pyeongchangia ja tulevaisuuden näkymät Pekingin 2020 kisoja kohti”.

Ohjelmassa on ensimmäisenä iltana Palokan koulukeskuksessa ”Suomi-viihteen helmet” -konsertti, jossa ovat solisteina Arja Koriseva ja Hannu Lehtonen Ilmavoimien soittokunnan säestämänä.

Vuosikokouksessa 4. toukokuuta käsitellään sääntöjen mukaiset asiat. Jäsenet saavat kokouskutsun huhtikuun alussa jäsenkirjeenä.

Yhdistyksen puheenjohtajana toimii Pekka Toivonen.

Teksti ja valokuvat sihteeri Matti Harju:
Kuva 1:
Wanhat Hiihtoveikot ja Hiihtosiskot yhteiskuvassa Laajavuoressa 31.5.2017.
Kuva 2: Historian havinaa valmennusrintamalta Laajavuoressa 2017; Heikki Kantola (vas.) ja Immo Kuutsa. ”Kuin silloin ennen!”