31.5.2012← Takaisin

Vuoden 2017 MM-kilpailut Lahteen

Kansainvälinen hiihtoliitto FIS valitsi Lahden vuoden 2017 pohjoismaisten hiihtolajien MM-kilpailujen järjestäjäksi Korean Kangwonlandissa pidetyssä kongressissa. Muut kisahakijat olivat Saksan Oberstdorf, Slovenian Planica ja Puolan Zakopane. FIS:n hallituksen äänestys kisaisännästä meni kolmannelle kierrokselle, jolla Lahti voitti Planican äänin 12 - 3.

Suomen delegaation loppukiri hakuprosessissa tuotti halutun lopputuloksen Koreassa.

Lahti sai MM-kilpailut onnistuneen hakukonseptinsa sekä uuden ja tuoreen lähestymistapansa ansiosta.

Hakukomitean vuoden mittainen urakointi ja mm. Suomi 100 vuotta -teeman korostaminen olivat ratkaisevassa roolissa valinnassa. Vuoden 2017 MM-kilpailut tulevat olemaan yksi Suomen itsenäisyyden 100-vuotisjuhlavuoden merkittävimmistä tapahtumista.

Vuoden 2017 kilpailut ovat seitsemännet Lahdessa järjestettävät pohjoismaisten hiihtolajien MM-kilpailut. Lahti on järjestänyt MM-kilpailut aiemmin vuosina 1926, 1938, 1958, 1978, 1989 ja 2001.

Lisätietoja:

Suomen Hiihtoliiton toiminnanjohtaja Mika Kulmala, puh. 040 576 1001