15.11.2017← Takaisin

Veikkaus jatkaa yhteistyötään hiihtolajien kanssa

Veikkaus jatkaa yhteistyötään hiihdon kanssa. Veikkauksen ja Suomen Hiihtoliiton jatkosopimus on kaksivuotinen, ja yhteistyö laajenee maastohiihdon ja mäkihypyn lisäksi myös yhdistettyyn.

Veikkaus on hiihtolajien pitkäikäinen ja näkyvä kumppani. Nyt solmittu yhteistyö tuo jatkuvuutta suosituimpien talvilajien kehittämiseen erityisen kiinnostavana olympiavuonna.

”Hiihtolajien suosiosta kertoo katsojalukujen lisäksi se, että ne ovat myös merkittäviä pelikohteita. Selkeä ykkönen niistä on maastohiihto. Hiihtoon kohdistuu erityinen huomio olympiavuonna 2018”, sanoo Veikkauksen varatoimitusjohtaja Velipekka Nummikoski.

Hiihtolajien menestysodotukset erityisesti maastohiihdossa ja yhdistetyssä nostavat kiinnostuksen huippuunsa kauden edetessä kohti helmikuuta ja Korean talviolympialaisia. Veikkauksen kanssa tehtävä yhteistyö nousee laajasti esille eri kanavissa ja yhteistyö tuo urheilijan matkan kuluttajan iholle kauden aikana.

Veikkauksen yhteistyö on aina vastikkeellista. Sponsoroinnille on liiketaloudelliset perusteet ja yhteistyötä tehdään molempia osapuolia hyödyttäen.

Veikkauksen kumppanuussopimus koskee hiihtolajien huippu-urheilua, mutta Veikkauksen tuottoa käytetään laajasti suomalaiselle urheilulle ja liikunnalle.

”On hienoa päästä jatkamaan laaja-alaista yhteistyötä Veikkauksen kanssa. Tällä kaudella kumppanuustoimenpiteet painottuvat pelikohteina kiinnostavimpiin lajeihin: maastohiihtoon ja yhdistettyyn. Tämän lisäksi on tärkeää, että Veikkauksen tuotosta ohjataan laajasti tukea aina liikuntapaikkarakentamisesta huippu-urheiluun. Pelien tuotosta ohjatun tuen merkitystä koko suomalaiselle urheilulle ei voi koskaan korostaa liikaa”, toteaa Hiihtoliiton toiminnanjohtaja Mika Kulmala.

***

Veikkaus on kotimainen peliyhtiö, ja meillä on erityinen tehtävä. Haluamme, että pelejämme pelataan turvallisesti ja maltilla.Rahapelejämme pelaavat lähes kaikki aikuiset suomalaiset, ja meillä on 1,9 miljoonaa etuasiakasta.Pelaajien ansiosta yhteiseen hyvään kertyy yli miljardi euroa vuodessa. Pelien tuotoilla tarjotaan mahdollisuuksia parempaan elämään.www.veikkaus.fi

Suomen Hiihtoliitto on hiihtolajien kattojärjestö Suomessa. Hiihtoliittoon kuuluu noin 500 jäsenseuraa, joiden yhteenliittymänä sen tehtävä on edistää hiihtourheilua sekä kehittää hiihtolajeja koko Suomen kansan keskuudessa lasten ja nuorten toiminnasta huippu-urheiluun saakka. Hiihtoliiton alaisiin maastohiihdon, mäkihypyn ja yhdistetyn maajoukkueisiin kuuluu lähes 100 urheilijaa. www.hiihtoliitto.fi

Kuvassa sosiaalisen median aktiiviset toimijat Mika Kulmala ja Velipekka Nummikoski.